Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@05:57:16 GMT

اوقات فراغت جوانان ؛ شاید وقتی دیگر!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۸۶۵

اوقات فراغت جوانان ؛ شاید وقتی دیگر!

بودجه حوزه اوقات فراغت جوانان در لایحه بودجه سال ۹۹ هیچ افزایشی نیافته و بار دیگر این حوزه مورد غفلت قرار گرفته شده است. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با تقدیم لایحه بودجه سال 99 به مجلس از سوی رئیس جمهور، اعتبار تقریبی تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی کشور مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتبارات حوزه جوانان نیز به صورت بودجه تلفیقی با وزارت ورزش در نظر گرفته شده اما در این میان به نظر می رسد که حوزه جوانان و به ویژه اوقات فراغت این قشر بیش از پیش مغفول مانده است.

بررسی جزئیات لایحه بودجه نشان می دهد که اعتبارات حوزه اوقات فراغت جوانان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و همچنان ثابت باقی مانده است. این در حالی است که یکی از دغدغه های اصلی و اساسی جوانان امروز پس از موضوع اشتغال، نبود زیرساخت های لازم برای اوقات فراغت است.

امری که در طول سال جاری نیز محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و امیر حسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش که متولی اصلی حوزه اوقات فراغت است، بارها به آن اشاره و بر لزوم توجه بیشتر و اقدام دستگاه های اجرایی برای ارتقا اوقات فراغت را گوش زد کرده است، به علاوه وی مکررا از خلاهای این حوزه و به دنبال آن بروز آسیب های اجتماعی در پی نبود تفریحات مناسب برای جوانان سخن گفته بود.

با این وجود عدم تغییر اعتبارات این حوزه برای سال آتی، حکایت از عدم توجه دولت به تفریحات جوانان دارد. هرچند که به عقیده کارشناسان نبود زیرساخت ها و امکانات لازم برای تفریحات سالم جوانان و نوجوانان می تواند آن ها را به سوی مسائل حاشیه ای و تفریحات ناسالم سوق دهد اما به نظر می رسد که دولت در تنظیم لایحه بودجه خود نه تنها جوانان بلکه مسئله اوقات فراغت آن ها را نیز بیش از پیش به باد فراموشی سپرده است.

در متن لایحه بودجه، دو زیر شاخه و موئلفه به اوقات فراغت جوانان و وظایف وزارت ورزش اختصاص دارد. در لایحه بودجه سال 98 مبلغ یک میلیارد و 180 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی فعالیت های اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده بود این در حالی است که این رقم در بودجه سال 99 هیچ تغییری نکرده و به همین میزان باقی مانده است.

به علاوه موئلفه کمک به برگزاری جشنواره برترین های اوقات فراغت نیز موضوع دیگری است که هرساله در ردیف بودجه قرار می گیرد. سال 98 مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شد و با توجه به نیاز امروز نسل جدید به وجود مصادیق اوقات فراغت، انتظار افزایش اعتبارات این بخش وجود داشت اما با رونمایی از لایحه بودجه مشخص شد که دولت به این انتظار نسل جوانان پاسخ نداده و اعتبار بخش مذکور را هیچ افزایشی نداده است.

هرچند که در اهداف و راهبردهای تعیین شده برای وزارت ورزش و جوانان، بسترسازی در حوزه اوقات فراغت و غنی سازی آن مدنظر قرار گرفته شده است اما عدم افزایش اعتبارات این حوزه نشان می دهد که توجه دولت به این حوزه بیش تر در قالب اهداف و موضوعات روی کاغذ است و به طور عملی توجهی به آن نشده است.

با نگاهی به لایحه بودجه سال 99 می توان دریافت که مسئله اوقات فراغت جوانان، جای چندانی در میان معادلات مسئولین و دولت ندارد و شاید یکی از کم اهمیت ترین اولویت های مسئولین است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

یعقوبعلی نظری ۹ فروردین در دیدار با منتخبان مردم خراسان رضوی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد، ضمن بیان گزارشی اجمالی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های مختلف استان، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت و توان نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم توسعه استان را سرعت ببخشیم. با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از زمینه‌ها در دو سال گذشته فراهم شده است تا بخش اعظمی از اهداف محقق شود.

وی در ادامه به جزئیاتی از حوزه‌های مختلف استان پرداخت و افزود: تعداد ۱۰ پروژه آبی به ارزش ۴ و نیم همت طراحی شده است تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم. همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده، افزایش ضریب جاده‌های استان ۳ درصد بوده در حالی که ترافیک جاده‌های استان به دلایل مختلف از جمله افزایش ترانزیت و حجم زائر حدود ۱۲ درصد افزایش داشته که اگر بخواهیم جاده‌ها ترمیم و ظرفیت لازم جبران شود، به اعتباری بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ همت نیاز است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد که در این راستا ۵ بسته به ارزش۲۳ همت را با اهدافی مانند افزایش ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی، احداث ۵۰۰۰ کلاس درس و اجرای پروژه‌های برق و آب مصوب کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری تاکید کرد: مدیریت وضعیت موجود، جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیگیری پروژه‌های جهشی به عنوان راهبردهایی است که در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های جهشی استان، بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر قطار سریع‌السیر، آزادراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی امام رضا(ع) از جمله پروژه‌های بزرگ‌مقیاس استان محسوب می‌شوند که برای اجرای آن‌ها تلاش‌هایی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اتمام پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد به حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: ما اعتقاد داریم این یک پروژه ملی محسوب می‌شود و با اجرای آن یک جهش تکنولوژی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| محمد حسینی
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام