Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مراسم تشییع پیکر استاد سیدقاسم موسوی قهار با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری، مقامات لشگری و کشوری، مدیران و همکاران رسانه ملی صبح امروز از مقابل خانه مداحان اهل بیت(ع) تهران برگزار شد. تاریخ انتشار: 13:15 - 19 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۶۹۵

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیکر مناجات خوان «دعای سحر» و مداح «اهل بیت(ع)» در حرم مطهر «عبدالعظیم حسنی (ع)» ظهر امروز ۱۹ آذر در رواق «دار الرحمه» به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده گزارش تصویری مراسم تشییع مناجات خوان «دعای سحر» اینجا کلیک کنید


مراسم تشییع این مناجات خوان پیشکسوت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و دعای فرج با صدای مرحوم موسوی قهار آغاز شد و پس از آن حسن سلطانی مجری صداوسیما دقایقی در وصف مداح و شاعر گرانقدر کشورمان، سخنانی بیان کرد.

خانواده مرحوم استاد «سید قاسم موسوی قهار» از دفتر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران برای حضور در این مراسم قدردانی کردند.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری، محمدتقی میرزاجانی معاون اجرای شورای عالی قرآن، نماینده حجت الاسلام ری شهری تولیت آستان «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)»، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف، دبیر شورای معارف سیما، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و جمعی از مدیران و همکاران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.

سیدقاسم موسوی قهار، مداح و شاعر گرانقدر کشورمان روز گذشته پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان توس تهران به لقاء الله پیوست.

مرحوم موسوی قهار متولد شهر خمین بود، وی از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب اسلامی ایران برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد.

موسوی قهار نخستین «دعای سحر» ماه مبارک رمضان را بعد از انقلاب اسلامی خواند که بعد از سال‌ها هنوز در سحرگاهان رمضان از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌های مختلف همچون «دعا‌های سحر»، «افتتاح»، «سمات» و ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان و «دعای فرج» را خوانده است.

گفتنی است مراسم ختم مرحوم «موسوی قهار» روز پنج شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در مسجد بلال سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی با حضور خانواده آن مرحوم، ملت شریف ایران، همکاران رسانه ملی، قاریان و مداحان برجسته کشورمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار صدا و سیما دعای سحر رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید بهروز واحدی امروز به معراج می رود

مراسم وداع با پیکر شهید القدس «بهروز واحدی» امروز چهارشنبه ۸ فروردین از ساعت ۱۵ در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم وداع با پیکر شهید القدس «بهروز واحدی» امروز چهارشنبه 8 فروردین از ساعت 15 در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج روز گذشته همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم

اعلام برنامه تشییع و تدفین این شهید عزیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • عکس/ مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدالقدس «بهروز واحدی»
  • آئین وداع با پیکر شهید القدس «بهروز واحدی» برگزار شد + تصاویر
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • تصاویری از مراسم تشییع مرحوم زهرا شجاعی
  • (تصاویر) مراسم تشییع مرحوم دکتر زهرا شجاعی
  • وداع با پیکر «بهروز واحدی» اولین شهید راه قدس ۱۴۰۳
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • پیکر شهید بهروز واحدی امروز به معراج می رود