Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت : بزودی 13 دستگاه شتاب ‌نگار آنلاین زلزله در برخی شهرهای استان نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت : 13 دستگاه شتاب ‌نگار آنلاین زلزله در شهرهای رشت ، لاهیجان ، تالش ، آستارا ، رودبار ، رضوانشهر ، حویق ، ماسوله ، چابکسر ، دیلمان ، خشکبیجار ، جیرنده و زیاز رودسر نصب و راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : پیش از این ۱۷ دستگاه آنالوگ شتاب نگار در مناطق مختلف گیلان نصب بود که در مجموع وسعتی بیش از سطح استان را پوشش می‌ دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد : دستگاه شتاب‌ نگار زلزله چند ثانیه قبل از وقوع زلزله اطلاعاتی را به اداراتی و نهادهایی نظیر شرکت گاز و برق ارسال می ‌کند، تا در خصوص قطع انشعابات اقدام شود تا خسارات زلزله کاهش یابد.

ماکان پدرام افزود : همچنین این دستگاه پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به استفاده از نقشه‌های لرزش (Shake Map) در مدیریت بحران کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت دستگاه شتاب‌ نگار زلزله ، سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است افزود : سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و نیروهای امدادی را  فراهم می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه هزار و ۲۲۰ ایستگاه شتاب‌ نگاری در کشور فعال است گیلان با نصب 13 ایستگاه آنلاین و 17 دستگاه شتاب نگار آفلاین 30 ایستگاه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق راه و شهرسازی زلزله گاز مدیرکل راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافران نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده گفت: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی  این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده بزودی رفع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:همه محورهای مواصلاتی استان نیز  باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • «حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد
  • تشکیل ۱۲۰۰پرونده تخلف گران فروشی در گیلان