Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از مشورت با نخبگان برای پیشبرد و توسعه همه‌جانبه استان، گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز سه‌شنبه، ۲۰ آذرماه در دیدار با طلاب حوزه علمیه لرستان، گفت: لرستانی‌ها در پنج قاره جهان در دانشگاه‌های معتبر کرسی تدریس دارند زمانی‌که نام علمای لرستان بر زبان می‌آید نام ده‌ها عالم در ذهن مجسم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف حوزه‌های علمیه استان تأکید کرد و با یادآوری این مطلب که فعالیت حوزه‌ها به‌دور از جناح‌بازی‌ها و قبیله‌گرایی‌ها بررسی شود و ما فرصت اختلاف نداریم، بیان کرد: ما به‌عنوان دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان آماده بهره‌گیری از پیشنهادات طلاب هستیم.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که کسی‌که منصوب مقام معظم رهبری است ظرفیت‌ها را جمع کرده و هدف او کمک به توسعه استان لرستان است، ادامه داد: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی ـ اجتماعی اسلام است، این در حالی‌است که اولین نماز جمعه به دستور پیامبر(ص) توسط مصعب ابن‌عمیر ایجاد شد و در زمان حاکمیت امام علی(ع) و امام حسن(ع) نماز جمعه برگزار و پس‌از آن اقامه نماز جمعه توسط ائمه اطهار(ع) میسر نشد.

همراهی عبادت با سیاست در نماز جمعه

نماینده ولی‌فقیه در لرستان توصیه به تقوا، همراهی عبادت و سیاست در نماز جمعه، آشنایی مردم با مسائل جهان با ارائه خطبه‌های نماز جمعه را رسالت نماینده ولی‌فقیه برشمرد و گفت: تقویت تفاهم اجتماعی میان دسته‌های وفادار به انقلاب، به‌کارگیری شیوه‌های مؤثر در فرصت‌های قبل و بعد از نماز جمعه را از دیگر ویژگی‌های نماینده ولی‌فقیه دانست و افزود: نماینده ولی‌فقیه تجسم ایمان و تقواست که با خوش‌خُلقی، وحدت‌آفرینی، مشورت، موضع روشن و شفاف و در عین حال فراجناحی به‌دنبال جذب حداکثری است.

وی پاک‌دستی، دوری از تجمل‌گرایی، دفاع از مراکز تولید و اشتغال، مشورت با نخبگان استان و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور دینی و اجتماعی را از دیگر رسالت‌های نماینده ولی‌فقیه اعلام کرد و یادآور شد: درصدد تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز هستیم که در این هیئت‌ها متخصصان در هر فن حضور خواهند داشت و در مباحث حوزه‌های علمیه نیز هیئت اندیشه‌ورز از فرزانگان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند