Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار و ۳۸ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی، با اشاره به آخرین گزارش های ثبت شده عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ۷۲ ساعت گذشته) گفت: در این مدت هموطنان ۱۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین خدمات امدادی به هموطنان ساکن در ٣۵ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۴٣ محور کوهستانی با حضور نیروهای امدادی در ۷۲ ساعت گذشته  ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت ۸۶ تیم عملیاتی هلال احمر متشکل از ۴۲۸ امدادگر و نجاتگر در ۱۹ استان متاثر از حوادث جوی گفت:‌ ۲۰ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده اند، ۱۸۰ نفر خدمات اسکان اضطراری و موقت دریافت کردند و سرنشینان ۲۵۸ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شدند و ۷۹ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شد.

سلیمی درباره توزیع اقلام غذایی و امدادی در میان متاثران از حوادث جوی نیز گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۶۷ تخته پتو، ۲۰۶ تخته موکت، یکهزا و ۴۰۹ کیلوگرم نایلون، ۸۶ بسته غذایی، ۱۲۵ قرص نان، ۶۶۳ قوطی کنسرو، ۳۰۲ بطری آب معدنی، ۵۷۷ کیلوگرم برنج، ۲۰۰ کیلوگرم روغن و ۴۸۵ بسته بیسکویت میان متاثران توزیع شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خودرو سیستان و بلوچستان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر یزد

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، ۲۸ تا ۳۰ فروردین ماه، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌ است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

عشقی تاکید کرد: به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند و دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، عنوان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

کد خبر 6078998

دیگر خبرها

  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر یزد
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پنج فوتی در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • پنج کشته و ۱۸ مصدوم در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  • باران بهاری سیل‌آسا شد