Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حسن مصفا  با اعلام این خبر افزود: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر چهار روستای شهرستاهای ذکر شده درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری داده شدند.

او توزیع ۱۲ دستگاه چادر، ۳۳ تخته پتو و ۱۰ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین‌سیل زدگان جنوب این استان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی، نیروهای هلال احمر در آماده باش هستند تا در کمترین زمان ممکن خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه دهند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان وجود دارد.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه افراد از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

او بیان کرد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۵۹ میلی‌متر به کنارک، «کتیج» در فنوج ۵۰ میلی‌متر، «کهیر» در کنارک ۴۴.۵ میلی‌متر و «بنت» در نیکشهر ۴۳ میلی‌متر اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی‌های اخیر علاوه بر بسته شدن چند مسیر ارتباطی و تعطیلی مدارس در روز دوشنبه در شهرستان‌های کنارک و چابهار شاهد فوت کودک پنج ساله کنارکی در یکی از رودخانه‌های محلی بودیم.

او  تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا پنجشنبه فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی‌تر خواهد بود.

شهنوازی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی بویژه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی رخ دهد.

کد خبر 469169 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان هلال احمر حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان هلال احمر حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

صادق محمودی در این باره گفت: از ٢٧ فروردین ماه تا صبح امروز ٢٩ فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شد و این استان‌ها نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، در ۴۷ مورد عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، افزود: ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متاثر از سیل، برپا شد.

براساس گزارش پایگاه خبری هلال احمر، رئیس سازمان امدادونجات گفت: ٥٩ دستگاه چادر، ٢٤٩ تخته پتو، ١٥٤ تخته موکت، ١١٣٣ کیلوگرم نایلون، ٥٧ بسته غذایی و ٤١١ قوطی کنسروجات، بین افراد متاثر توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل