Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-درپی وقوع زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری در لیکک استان کهگیلویه وبویر احمد رییس اورژانس کشور اعلام کرد که تا کنون گزارشی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

پیرحسین کولیوند دراین‌باره گفت: در ساعت ۱۱:۵۱ امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر شهرستان لیکک در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که درپی آن سه تیم ارزیاب از سوی اورژانس به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داده است، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی به دست ما نرسیده است و با توجه به عمق زلزله نیز پیش‌بینی این است که زلزله خسارت جدی برجای نخواهد گذاشت.

به گفته کولیوند، در حال حاضر پایگاه‌ها و عوامل اورژانس در این استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرضا شکوهی افزود: قبلا هر زلزله‌ای را از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران مطلع می‌شدیم که با همکاری این مرکز و نصب سیستم آن در همدان، امروز هر نقطه‌ای از ایران زلزله‌ای باشد، در همدان لرزه نگاری می‌شود. 

او همچنین با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی همدان برای ناشنوایان خط تلفنی راه‌اندازی کرده که به صورت سامانه پیامکی فعال است گفت: شماره ۵۰۰۰۴۸۱۱۱۵ سامانه پیامکی ناشنوایان اورژانس است که افراد می‌توانند اطلاع داشته باشند و با ما ارتباط گیرند.

بیشتر بدانیم : 

«لرزه نگار» یا «زلزله نگار» (Seismograph) وسیله‌ای است که امواج لرزه‌ای ناشی از زلزله، انفجار یا پدیده‌های دیگر لرزش زمین را ثبت می‌کند. دستگاه‌های لرزه نگاری به سنسورهای الکترومغناطیسی مجهز هستند که حرکت مکانیکی زمین را به تغییرات الکتریکی تبدیل می‌کنند که توسط مدارهای دیجیتالی یا آنالوگ پردازش و ضبط می‌شوند. اصطلاح لرزه نگار و «لرزه سنج» (Seismometer) اغلب به جای هم استفاده می‌شوند. با این حال اگرچه هر دو دستگاه ممکن است امواج لرزه‌ای را شناسایی و اندازه‌گیری کنند فقط یک لرزه نگار ظرفیت ثبت پدیده‌ها را دارد. به اطلاعاتی که توسط لرزه نگار بر روی صفحه نمایش یا کاغذ تولید می‌شود «لرزه نگاشت» (Seismogram) گفته می‌شود. در این مطلب اساس کار زلزله نگار و تاریخچه آن را بررسی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • زمین لرزه ۴ و دو دهم ریشتری در روداب
  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان