Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:38:42 GMT

استان کرمانشاه یکی قدرت‌های پتروشیمی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۳۰۶

استان کرمانشاه یکی قدرت‌های پتروشیمی کشور است

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه گازی دالاهو که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران افتتاح شد، افزود: یکی از نیازهای مهم شهرستان اسلام آبادغرب اجرای خط انتقال آب از محل سد آزادی است که ۴۰ کیلومتر فاصله دارد که از رییس مجلس درخواست می کنیم در بودجه سال آینده کشور یک ردیف به این امر اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه به خط راه آهن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: راه آهن کرمانشاه در مراسم اربعین خدمات خوبی به زوار ارائه داد و یکی از محرک های توسعه غرب کشور محسوب می شود.

او با اشاره به عملکرد خوب راه آهن در استان کرمانشاه افزود: اکنون اجرای راه آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب با ۳۸ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

استاندار کرمانشاه در ادامه اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی را یکی از پروژه های ملی دانست که می تواند راه آهن ایران را به عراق و سوریه وصل کند. 

بازوند با اشاره به اینکه باید خط راه آهن کرمانشاه را به مرز خسروی وصل کنیم، گفت: اجرای این پروژه به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیشنهاد می کنیم کنسرسیومی از بانکهای کشور این اعتبار را تامین کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به طرح گرمسیری به عنوان یکی از طرح های مهم کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح نیاز به ایجاد مخازن و احداث یک سد داریم تا از محل آن زمین های اسلام آبادغرب و کرندغرب را پوشش دهیم.   

به گفته رییس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق کرمانشاه، ۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در سفر رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

علیرضا تخت شاهی به ایرنا گفت: در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند کرد.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند کرمانشاه رئیس مجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند کرمانشاه رئیس مجلس هوشنگ بازوند کرمانشاه رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

رئیس جمهور نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم‌ این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیسی با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای 5 هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه 120 مگاواتی را از دستاوردهای این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از 20 کشور جهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه 45 سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، همسایه و کشورهای مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشورهای همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشورهای و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از دکتر رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشورهای ما به‌عنوان کشورهای جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

دیگر خبرها

  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی