Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:19:44 GMT

مواد مخدر علت 55 درصد طلاق ها در کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۳۱۳

مواد مخدر علت 55 درصد طلاق ها در کشور است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درصد افراد مصرف کننده مواد مخدر در قم نصف متوسط کشوری است گفت: علت 55 درصد از طلاق‌ها در کشور به مواد مخدر باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار اسکندر مؤمنی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه 74درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به شرق کشور است، بیان کرد: در خصوص مبارزه با قاچاقچیان ضربه های سنگین به بنیان‌های اقتصادی آنها مورد تاکید بوده و توقیف اموال و خودروهای آنها نیز بیشتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با حوزه علمیه توافقاتی صورت گرفته است تا از ظرفیت مبلغان برای پیشگیری از مواد مخدر بیش از گذشته استفاده شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه 5.4 درصد جامعه فعال کشور مصرف مواد مخدر دارند که آمار قم نصف میانگین کشوری است.

وی از مواد مخدر به عنوان ریشه 55 درصد طلاق‌ها و عامل مستقیم و غیرمستقیم 70 درصد زندانیان کشور یاد کرد و گفت: در کشور برای مبارزه با مواد مخدر اراده خوبی وجود داشته و همه قوا در خصوص مقابله با مواد مخدر وحدت نظر دارند.

مومنی از افزایش درگیری‌ها برای مقابله با مواد مخدر خبر داد و گفت: البته تعداد شهدا در این حوزه نسبت به گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

وی از اعتیاد به عنوان منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد کرد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده از ظرفیت همه نهادها از جمله حوزه علمیه، آموزش و پرورش و... را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر قم آیت الله نوری همدانی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیأت عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه دیوان، برگزار و گزارش پرونده وحدت رویه قضائی در مورد تبصره ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر قرائت شد.

قضات هیئت عمومی، پیرامون اختلاف نظر بین شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام و شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز، در مورد اینکه آیا تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر مانع از اعمال تخفیف از ناحیه دادگاه است یا خیر، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام با استنباط متفاوت از تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر معتقد است تبصره مذکور مانع از اعمال تخفیف است و موضوع را قابل طرح در کمیسیون عفو و بخشودگی علی رغم وجود جهات مخففه برای تخفیف می‌داند؛ اما شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز معتقد است که تبصره فوق الذکر هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی برای اعمال مقررات تخفیف در هنگام تعیین مجازات و صدور حکم از ناحیه دادگاه ایجاد نمی‌کند و دادگاه می‌تواند مجازات را تخفیف بدهد.

در نهایت پس از بحث و بررسی مفصل پیرامون موضوع، از مجموع ۱۲۲ نفر از قضات حاضر در جلسه، اکثریت قاطع قضات با ۱۰۸ رأی، نظر شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز را منطبق با قانون تشخیص دادند.

گفتنی است، متعاقبأ رأی صادره وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد و مطابق قانون پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور برای شعب دیوان، محاکم دادگستری و مراجع قضائی و غیر قضائی لازم‌الاتباع است و مشروح مذاکرات هیئت عمومی دیوان عالی کشور نیز در مجلد سالیانه منتشر خواهد شد.

کد خبر 6081049

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم