Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه‌ها خبرگزاری تقریب، علیرضا اللهیاری با اعلام این خبر افزود: در بخش دانش‌پژوهان و فناوران، طرح‌ها توسط پژوهشگران و فناوران از داخل کشور در گروه سنی زیر ۳۵ سال به دبیرخانه جشنواره ارائه شده و بخش دانش آموزی شامل طرح‌های دانش آموزان دوره دوم متوسطه (سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) با حداکثر ۲۰ سال سن، در شاخه‌های نظری، هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش (اعم از دولتی و غیرانتفاعی) است که از طریق اداره برنامه‌ریزی و امور اجرایی بخش دانش‌آموزی جشنواره در وزارت آموزش و پرورش به رقابت راه می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: در بخش دانش‌پژوهان و فناوران طرح‌های تکمیل شده‌ و دارای نتایج ارزنده‌، در زمینه‌های پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در ۱۶ گروه تخصصی علوم پایه، فناوری‌های شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، کشاورزی و منابع طبیعی، مواد متالوژی و انرژی‌های نو، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، هوافضا، معماری و شهرسازی، مکاترونیک و هنر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اللهیاری افزود: در بخش دانش‌آموزی زمینه‌های علمی متناسب با رشته‌های تحصیلی در دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش تعیین شده است و شامل برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، هنر، معماری، نانوتکنولوژی و طرح‌های میان رشته‌ای است.

وی با بیان اینکه فراخوان بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی از اردیبهشت ماه ۹۸ منتشر شد، افزود: ارزیابی طرح‌ها در ۱۷ گروه تخصصی و گزینش نهایی برگزیدگان آن در هیئت داوران، تا آبان ماه ادامه داشت که ۳۸۳ طرح در سامانه جشنواره، دریافت و برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارجاع شد و نتیجه این فعالیت چند ماهه در گروه‌های تخصصی، پیشنهاد ۱۸ طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیئت داوران جشنواره بود.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی تاکید کرد: هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه بندی طرح‌های ارجاعی توسط گروه‌های تخصصی را بر عهده دارد، پس از طی جلسه‌های متعدد و دفاع گروه‌های تخصصی از طرح‌های پیشنهادی، تعداد ۱۰ طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد.

اللهیاری اعلام کرد: در جشنواره جوان خوارزمی رشته‌های علوم انسانی و پزشکی جایگاهی ندارند؛ چرا که از دوره نوزدهم، «جشنواره فارابی» از این جشنواره خارج شد تا بررسی طرح‌های مربوط به حوزه علوم انسانی را ارزیابی کند، همچنین «جشنواره رازی» از دوره یازدهم جشنواره جوان خوارزمی جدا شد و به طرح‌های حوزه علوم پزشکی می‌پردازد.

وی عنوان کرد: از ۱۰ طرح برگزیده ۴ طرح، اختراع و نوآوری هستند که در مجامع بین‌المللی ثبت شده‌اند، همچنین از این ۱۰ طرح، ۴ طرح تاکنون محصولاتش تجاری‌سازی شده است.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی گفت: برگزیدگان این جشنواره ملی، در مراسمی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشور معرفی و تقدیر می‌شوند.

امسال بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در روز یکشنبه، ۲۴ آذر ماه در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد