قطعی اینترنت ۲۵۰۰ میلیارد تومان به کسب و کارهای فناوری خسارت زد
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۴۲۱
سیده فاطمه حسینی رئیس فراکسیون فناوری و نوآوری در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مشکلات شرکتهای دانش بنیان گفت: ریسکهای سیاسی در کشور بر فضای اقتصادی کشور سایه افکنده است. این ریسک ها تنفس درفضای زیست بوم نوآوری و فناوری را دشوار می کند.
وی افزود: اگرچه جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی و هیات رییسه مجلس برگزار و چالش های بیمه ای و بانکی شرکت های استارتاپی بررسی شد، اما ناامیدی بر فضای زیست بوم دیده می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: بنابرگزارش ها، خسارت های مستقیم تنها به کسب و کارهای حوزه فناوری روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، یکی از کارهای مهم مجلس شورای اسلامی این است که زمینه دسترسی و قطع اینترنت را طوری محدود کند که آسیب به این فضا و این زیست بوم به حداقل برسد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، یکی از مهمترین چالشهای استارتاپهای امروز و جوانان فعال در این حوزه در زمینه ثبت، صدور و نظارت بر فعالیت کسب و کارها است، گفت: ضررهایی نیز در این حوزه مترتب میشود. تعدد نهادهای مسئول مجوزدهی و نظارت بر فعالیت کسب و کارها از چالش های مهم زیست بوم استارتاپی است.
وی با اشاره به مواردی از نهادهای مسئول در مجوزی دهی و نظارت بر فعالیت کسب و کارهای استارتاپی ادامه داد: مهمترین نهادهای صدور مجوز به خصوص در مورد شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اعطای این نماد برای اخذ درگاه بانکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال - معاونت امور هنری و سینمایی - بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز ساماندهی محتوای فضای مجازی) است که با چالشهای آن به طور گسترده آشنا هستیم.
حسینی اضافه کرد: چالش تاکسیرانی با شرکت های حمل و نقل اینترنتی، چالش سازمان هواپیمایی و سازمان گردشگری با شرکتهای ارائه خدمات رزرو و خرید بلیت نیز باید به این چالشها اضافه کرد.
رئیس فراکسیون فناوری و نوآوری مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مختلف، به استناد قانون با مقرراتی که اختیار صدور مجوز را برای آنها پیش بینی کرده است میتوانند اقدام به نظارت، جریمه با تعطیلی این کسب و کارها به صورت ناگهانی اقدام کند. علاوه بر این، فرایندهای قضایی نیز با مشکلاتی همچون عدم آشنایی بدنه قضایی حاکمیت با مختصات این کسب و کارها، عدم استفاده کامل از ظرفیت دادسراهای جرایم رایانه ای و عدم شفافیت فرایندهای قضایی به دلیل برخی مداخلات نهادهای غیر قضایی در امور قضایی مواجه هستند.
وی ادامه داد: این مساله و احضارهای مکرر مدیران کسب و کارها به دادسراها و دادگاه ها، فشارهای زیادی را به متولیان این نوع کسب و کار وارد کرده است به نحوی که به جای تمرکز بر توسعه کسب و کار باید برای پاسخدهی به جرایمی که اشخاص دیگر بر بستر یک پلتفرم مرتکب میشوند، در دادگاه حضور یابند.
* ایرنا
منبع: اکوفارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، عباس کشاورزیان کارشناس ارشد جامعه شناسی یادداشتی را برای این خبرگزاری ارسال کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:
جامعه پذیری به بیان ساده فرآیندی است که در آن ارزش ها و هنجاری های یک جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
در هر جامعه ای که این فرآیند به هر دلیلی به طور کامل عملی نشود و یا به کندی و با اختلال صورت گیرد، شاهد شکاف ارزشی و فکری در آن جامعه خواهیم بود.
عوامل متعددی می توانند در فرآیند جامعه پذیری اختلال ایجاد کنند که یکی از آنها کاستی در عملکرد ساختارها و نهادهای مستقر است.
ایران کنونی از جمله جوامعی است که در حال گذار از سنت به مدرنیته است و این فرآیند چند وجهی و تاریخی آثار عمیق و گسترده ای بر اجتماع می گذارد که یکی از آنها ایجاد اختلال در انتقال الگوهای فکری، ارزشی و رفتاری است.
بر همین اساس امروز شاهد تفکر احساسات و رفتار متفاوت و حتی متضاد بین نسل ها و دهه های سنی هستیم که به شدت در حوزه های مختلف از جمله آسیب های خانواده روابط مختل عاطفی و اجتماعی و بسیار پرواضح در مسئله حجاب نمایان است.
در چنین جامعه ای نهادهای مستقر وظیفه خطیر مبتنی بر حراست از ارزش ها و هنجارها و انتقال متناسب آن به نسل های آتی را عهده دارند.
لذا "جامعه پذیری" یا همان انتقال ارزش ها و هنجارها به نسل های بعدی رسالت مهمی است که بر عهده ساختارها و نهادهای اجتماع به خصوص دستگاه هایی است که با جوانان نوجوانان و کودکان در ارتباطاند و وظیفه دارند با توجه به جامعه مخاطب و ویژگی های آن با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله هنر، رسانه، ورزش و.... به این مهم بپردازند.
از جمله این نهادها وزارت ورزش و جوانان و نهادهای مرتبط با آن "سازمان تربیت بدنی" است. دستگاهی که غالب جامعه مخاطب آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و از میدان هایی است که می تواند در زمینه درونی سازی ارزش ها و هنجارها بسیار موثر باشد.
هر چند در ورزش حرفه ای با همه چالش ها قهرمانان ما، مرزبان ارزش های بانوی مسلمان ایرانی بوده اند. ولی در همین عرصه نیز نتوانسته ایم الگوهای درخشانی را برای دختران کودک و نوجوان جامعه ارائه کنیم.
در ورزش همگانی نیز امروز شاهد شکل گیری گروه های کوه نوردی، دوچرخه سواری و ...هستیم که بستر بسیار مناسبی برای فعالیت های اصیل فرهنگی و تربیتی است، ولی آنچه در این گروه های غالب است، ترویج روابط عاطفی خارج از چارچوب و مخاطره آمیز برای اعضاست.
ورزش و جوانان تلفیق ارزشمندی است که می توان برپایه آن ارزش های ناب انسانی و اسلامی را درجامعه ایرانی نهادینه ساخت و آینده این مرز و بوم را از امنیت ،انسانیت، زیبایی و رشد لبریز ساخت.
اکثر تحقیقات صورت گرفته در جامعه نشان می دهد که بیشتر افراد شرکت کننده در ورزش نه تنها حجاب را مانع از ورزش کردن نمی دانند، بلکه آن را فرصتی برای شکوفایی خود می دانند.
فلذا در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها زنان مخاطب قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود بلکه باید عفاف و حجاب به عنوان امری که به هر دو جنس زن و مرد مربوط می شود، تلقی شود و فضای فرهنگی و ورزشی جامعه می بایست به نحوی ساخته شود که افراد به صورت طبیعی در آن فضا به رعایت حجاب و عفاف رغبت نمایند و بدان عادت کنند.
نگارنده: عباس کشاورزیان کارشناس ارشد جامعه شناسی
46
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897697