Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:10:24 GMT

«فرانکنشتاین» ۲۲ آذر به صحنه نمی‌رود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۴۷۲

«فرانکنشتاین» ۲۲ آذر به صحنه نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، نمایش«فرانکنشتاین» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان روز جمعه ۲۲ آذر ماه در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه نمی رود.

این اثر نمایشی که از روز سوم آذر ماه اجرای خود را آغاز کرده هر روز ساعت ۲۰ به مدت زمان ۹۰ دقیقه در تالار اصلی به صحنه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی بازیگران نمایش هستند.

«فرانکنشتاین» روایتگر دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.

کد خبر 4794149 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر شهر تئاتر ایران پژمان جمشیدی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت موسیقی ایرانی جایزه سینمایی سینمای مستند موسیقی پاپ کنسرت موسیقی کارگردان سینما تماشاخانه شهرزاد فیلم کوتاه تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند

همزمان با شروع اجراهای تازه نمایش «سه‌خواهر»، از آثار محمد چرم‌شیر که با کارگردانی نگین ضیایی، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود، اولین عکس‌هایِ این اثر منتشر شد.

«سه‌خواهر» با دست‌مایه قرار دادن مسئله آرمان‌شهر و ناامیدی موجود در جامعه، روایتی تازه از زندگی خواهران پروزوروف را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.  

در خلاصه داستان این اثر آمده است: اتاق پذیرایی خانه پروزوروف‌ها. اتاقی بزرگ با مبلمانی مختصر. نیم‌روز است. در بیرون، آفتاب همه چیز را درخشان کرده است. خواهران پروزوروف اینجا هستند... .

سپیده ضیایی، شادی ضیایی، فاطمه کاظمی و مهشید کاظمی بازیگرانی هستند که در نمایش «سه‌خواهر» به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

از دیگر عوامل این اثر که تازه‌ترین خلق گروه تئاتر واسومانی است، می‌توان به: تهیه‌کننده: وحید لک، دستیاران کارگردان: فرنوش نادرپور، تینا حاجی‌نصرالله، برنامه‌ریز: امین موحدی پور، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح نور: امیرحسین سیر، محمدحسین کوزه‌گر، علیرضا کوزه‌گر، پوریا محسنی، ویدیوآرت و موشن‌گرافی: مجید نیرومند، طراح صدا و موسیقی: محمد اصغری‌اصل، طراح لباس: شادی ضیایی، طراح پوستر و بروشور: سجاد داغستانی، نقاشی و کلاژ: شادی ضیایی، ساخت دکور: مصطفا طباطبایی، دوخت لباس: مهری علی‌یاری، مدیر تولید: حسین طاهربخش، مدیر هماهنگی و دستیار تولید: السا فتحی، ارتباطات و تشریفات: ماهرخ لک، روابط عمومی: امیر قالیچی (تئاتربازها)، عکاس: کیارش مسیبی، طراح تیزر و ساخت تیزر: مجید نیرومند، اشاره کرد. 

مدت اجرای نمایش «سه‌خواهر» ۷۵ دقیقه است و تا ۲۰ اردیبهشت ماه، هرشب (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۲۰:۳۰ پذیرای مخاطبان است. علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند، از سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی، کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده از ساعت ۱۹ پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه نمایش رفت.

آخرین تولید تازه گروه نمایش چریکه که از سال ۱۳۷۷ به سرپرستی حسین کیانی شکل گرفته، آخرین نمایشنامه به قلم خود اوست که به کارگردانی جوان‌ترین عضو گروه و یکی از جوان‌ترین کارگردانان کنونی تئاتر ایران یعنی کارن کیانی به صحنه می‌رود.

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» یک نمایش تک اجراگر با بازی پناهنده است.

طراحی صحنه و لباس این نمایش را حسین کیانی انجام داده است. کهرام تاراج (دستیار اول کارگردان، مدیر تولید و برنامه ریز)، اشکان میرچی (دستیار دوم کارگردان)، کارن کیانی (طراح نور)، مهدی دوایی (طراحی پوستر و بروشور)، حامد باقری‌تن‌ها و معصومه کیانی (فیلم تئاتر و مستند نگاری)، امین جباری (موشن گرافیک)، الهام حسینی-تئاترآنلاین (روابط عمومی و تبلیغات مجازی)، اردلان آشناگر (عکاس)، اشکان میرچی (تنبک) از دیگر عوامل نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده: اسماعیل بزاز مقلد معروف و محبوب و محجوب عصر ناصری در تماشاخانه مدرسه‌ی مبارکه دارلفنون در شبی تلخ، طولانی و طاقت فرسا، مجبور به نوشتن توبه‌نامه‌ای‌است...

این نمایشنامه  تاریخ پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه نمایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت