Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:29:02 GMT

زاغ زنان صرافی ها دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۵۵۷

زاغ زنان صرافی ها دستگیر شدند

نجفی از دستگيري ۲ کيف قاپ، خبر داد و گفت : این ۲ سارق با زاغ زني در صرافي ها از قربانيان خود یک میلیارد و یکصد میلیون ریال ارز سرقت کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرهنگ «احمد نجفي» گفت: چهاردهم اردیبهشت ماه امسال زنی به کلانتري 134شهرک غرب مراجعه و بیان کرد امروز برای خريد دلار به صرافي در ميدان کاج مراجعه کردم در زمان برگشت به خانه پايين تر از ميدان کاج 2موتور سوار با حمله به من کيفم را که 2 هزار يورو و 200 هزار تومان وجه نقد در داخلش بود سرقت کردند، وقتي همسرم که در نزدیکی من مشغول خرید از مغازه ای بود، متوجه سرقت شد، براي دفاع از من با آنها درگير شد يکي از آنان با چاقو صورت همسرم را مجروح کرد و سریعا از محل گریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي پايتخت بیان داشت: با ثبت شکايت اوليه، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي قرار گرفت.

 

نجفي گفت: با توجه به حساسيت موضوع پرونده از پايگاه دوم پليس آگاهي به اداره هجدهم ارجاع شد و در گام نخست تحقيقات ماموران به محل سرقت و محل صرافی مراجعه و به تحقیقات میدانی از این محل ها پرداختند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت يکي از سارقان همزمان با شاکی در داخل صرافی بوده و خرید وی را زیر نظر داشته که در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، چهره این سارق زاغ زن توسط شاکی شناسایی شد.

 

وی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم فردي 40 ساله به نام «وحيد » و داراي سوابق کيفري متعدد و ساکن محدوده جنوبي تهران است، گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي موفق شدند مخفيگاه متهم را در منطقه ياغچي آباد شناسایی کنند و در نهایت با دستور قضائی اولین متهم پرونده در یازدهم آذر ماه در يک عمليات پلیسی در مخفیگاهش دستگير و به اداره هجدهم انتقال یافت.

 

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي پايتخت افزود: متهم که منکر بزه انتسابی بود، اظهار داشت با همدستم "هاشم" که 43سال سن دارد بچه محل هستيم و در پارک با هم آشنا شديم ، نقشه سرقت از مشتريان صرافي ها را با هم کشيديم و تاکنون 3 فقره سرقت با هم انجام داده ايم.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم دوم پرونده را در محدوده نازی آباد شناسایی کنند، ادامه داد: در شانزدهم آذر ماه نیز دومین متهم پرونده در مخفيگاهش دستگير و به اداره هجدهم انتقال یافت.

 

نجفی با اشاره به اینکه هر دو متهم به همکاری با یکدیگر در جرایم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ريالي اموال سرقتی را يک ميليارد و یکصد ميليون ريال برآورد کرده اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: با شناسایی مال باختگان هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه 6دادياري دادسراي ناحيه 2 تهران برای شناسايي ساير شاکیان احتمالي در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی مسجد قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس سرهنگ نجفی صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار فرامرز به گذر با حضور در نهمین جلسه قرارگاه نوروزی عمار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، برنامه‌ریزی و تلاش کارآگاهان در سراسر کشور از ابتدای طرح نوروزی تا کنون شاهد کاهش سرقت و افزایش کشفیات بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی با همه توان در کنار دیگر سازمان‌ها به عنوان تأمین کننده امنیت و آرامش مردم برخورد با جرایم را با جدیت به عهده دارد، افزود: سرعت، دقت عمل در پیگیری و پی‌جویی کشف جرایم از طریق علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: از آغاز طرح نوروزی گشت‌های خودرویی و موتوری به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند که امیدواریم در این ایام مسافران و شهروندان با رضایت کامل تعطیلات را به پایان ببرند.

وی با تاکید بر رعایت شهروندان بر توصیه‌های پلیس در خصوص جلوگیری از سرقت به ویژه سرقت از منزل تاکید و تصریح کرد: به منظور مبارزه با سرقت گشت‌های پلیس آگاهی در این ایام افزایش داشته که عملکرد آنها به صورت شبانه روزی ثبت و از سوی کارشناسان ستادی مورد رصد قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه برای مقابله با سرقت وسایط نقلیه و داخل خودرو اقدامات باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: رعایت نظم و انضباط در تمامی حوزه‌های مأموریتی و عملیاتی پلیس آگاهی بسیار مهم و مد نظر می‌باشد که بر این مبنا مأموریت‌ها باید به شکل مطلوب اجرا شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح پایش پابندهای الکترونیکی نیز که به صورت عملیاتی در سه استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: با نصب پابندهای الکترونیکی بر جامعه هدف می‌توان در پیشگیری و مقابله با سرقت اثرگذار بود.

این مقام ارشد انتظامی در پایان ضمن توصیه به ارائه هشدارهای انتظامی در حوزه مأموریت‌های پلیس آگاهی جهت هوشیاری شهروندان گفت: مشارکت همه جانبه مردم، پلیس را در جهت تحقق امنیت و آرامش همگانی یاری می‌کند که امید است با اجرای دقیق و کامل این مأموریت‌ها بتوانیم نیمه دوم نوروز را با سربلندی طی کنیم.

گفتنی است، در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال مجموع کشفیات این پلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6063452

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • تقویت واحد‌های گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • رمزگشایی از ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد