Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین مولد سرمایه اجتماعی است، گفت: طرح «ایران مهارت» در راستای رشد و شکوفایی استعدادها و مهارت‌های فنی دانش آموزان برای ورود به بازار کار اجرا می‌شود و این مهارت‌ها در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط  آموزش و پرورش خراسان جنوبی، «محمدعلی واقعی» صبح امروز (19 آذر) در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز صدای مدرسه و نقش موثر آن در توسعه و پیشرفت بر کسی پوشیده نیست و مدارس نقطه آغار تحول و توسعه در استان به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به مدارس و معلمان لازمه تحقق اهداف آموزشی، تربیتی و ایجاد توسعه ماندگار و پایدار استان است، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مدارس در تمامی نقاط استان حتی با وجود یک تا پنج دانش آموز راه اندازی شده و پرچم جمهوری اسلامی ایران در دوردست ترین و صعب العبورترین مناطق در مدرسه به اهتزار در آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی در استان است، افزود: ما موظف هستیم که ضمن بهینه‌سازی و بهره‌برداری از منابع مادی و فیزیکی و رعایت استانداردهای مصرف و پیشگیری از اسراف، نسبت به مدیریت مصارف متناسب با نیازهای کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت مطابق با سند تحول اقدام کنیم.

 

واقعی اجرای طرح تکالیف محور در دبستان ها را سرآغازی بر تربیت دانش آموزان پژوهشگر و توانمند دانست و ادامه داد: این طرح در دوره متوسطه اول با اجرای طرح ایران مهارت تکامل یافته است و دانش آموزان برای اجرای نقشی مؤثر در جامعه حداقل با یک مهارت آشنا می شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: مطابق با سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش در مدارس استان به دنبال آن است که با توجه به جهان‌بینی و گسترش افق دینی دانش‌آموزان تمام ابعاد شخصیتی آنان را رشد داده و رفتار منفی دانش‌آموزان را به رفتار مثبت و خلاقانه تبدیل کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه طرح ایران مهارت در راستای رشد و شکوفایی استعدادها و مهارت‌های فنی دانش آموزان برای ورود به بازار کار اجرا می‌شود، افزود: ارائه این مهارت‌ها در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیاز منطقه برای ورود به بازار کار در آینده است.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی کانون های مساجد انتخابات روز دانشجو شبستان یزد طرح ایران مهارت دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری