Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:50:21 GMT

بازخوانی اواخر دوره هخامنشی در موزه ملی ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۶۰۰

بازخوانی اواخر دوره هخامنشی در موزه ملی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، در این نشست باخنهایمر گفت: دوره پایانی امپراطوری هخامنشی که به سقوط آن منجر شد در گذشته آنچنان مورد توجه و تحقیق قرار نگرفته است. نگاهی جدید به این دوره می تواند تاریخ نگاری عصر پایانی امپراطوری هخامنشی را متحول کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اوج رونق و شکوه دوره هخامنشی را می توان در اوایل این دوره جستجو کرد و آثار شاخص هخامنشی همگی مربوط به آن است، لذا کمتر اواخر دوره هخامنشی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است و اطلاعاتی که از منابع یونانی-رومی به دست ما رسیده معمولا اغراق شده و با پیش ذهنیت ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع بطور مغرضانه ای، داریوش سوم، آخرین پادشاه هخامنشی را فردی ضعیف، نالایق و بی علاقه به امور حکومت معرفی کرده اند. این در حالی است که وی شخصی با تجربه بود که در زمان مرگ بیش از پنجاه سال داشت.

همچنین در این نشست ضمن مورد بحث گذاشتن سه مکان تاریخی هخامنشی یعنی آرامگاه ناتمام داریوش سوم، دروازه ناتمام اردشیر سوم و سازه موسوم به قدمگاه – چاشتخوار، به روش شناسی و رویکردهای لازم برای مطالعه آثار دوره هخامنشی و شیوه های بررسی چنین آثاری نیز پرداخته شد و سپس سخنران دلایل خود را برای اینکه این سه مکان را مربوط به اواخر دوره هخامنشی بداند، ارائه کرد.

کد خبر 4794126 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی هخامنشیان موزه ملی ایران ترجمه ادبیات کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی رونمایی کتاب ادبیات جهان تجدید چاپ بازار نشر میراث فرهنگی گردشگری برنامه تلویزیونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر نو انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان

اسلام رضایی به خبرنگار مهر گفت: طی هفته‌های اخیر در سطح نخیلات شهرستان نوعی عارضه با وجه مشخص به صورت خشکیدگی برگ‌های قسمت پایینی درخت مشاهده شده که در صورت بروز علائم شدید منجر به شکسته شدن برگ‌ها می‌شود.

وی افزود: این عارضه در سال‌های گذشته همزمان با گرمای هوا و افزایش بارندگی و رطوبت در منطقه مشاهده شده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به بارش‌های صورت گرفته در اواخر اسفند ماه و پیش بینی بارش‌های پیش رو در اواخر فروردین ماه، در سال جاری این عارضه شدت بیشتری خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شدت یافتن عارضه اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برای بررسی دقیق‌تر علت عارضه با ستاد استان هماهنگی لازم صورت گرفته تا ضمن مراجعه مدیریت حفظ نباتات استان جهت کارشناسی دوره آموزشی جهت افزایش آگاهی باغداران منطقه برگزار شود.

کد خبر 6078776

دیگر خبرها

  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • بهترین همه چیز باید در حرم امام رضا(ع) باشد
  • تغییر در سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • خواستگار جدید قاتل خواستگار سابق شد | بازخوانی پرونده جنجالی میدان کاج سعادت آباد
  • ورود سامانه بارشی به خوزستان
  • راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد