Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقش مؤثر فرهیختگان در پیشرفت و تعالی جامعه بر هیچ‌ کس پوشیده نیست و دلسوزان انقلاب بر این باورند که یک مجلس کارآمد نیاز به روشنگری اساتید و دانشگاهیان داریم. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امروزه نقش مؤثر دانشجویان و فرهیختگان علمی کشور در پیشرفت و تعالی جامعه بر هیچ‌ کس پوشیده نیست و کارشناسان و دلسوزان انقلاب بر این باورند که برای داشتن یک مجلس کارآمد و قدرتمند و همچنین دولتمردانی شایسته نیاز به روشنگری اساتید و دانشگاهیان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق فرموده امام خمینی(ره) «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» و رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید کردند: «جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید».

مقام معظم رهبری در دیدار خود با دانشجویان از آنها خواستند که به سراغ تولید علم بروند و با کار و تلاش از مرزهای دانش عبور کنند و با «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» مشکلات کشور را برطرف کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در اراک: دانشگاهیان باید اقدامات درازمدت و عمقی داشته باشنددانشگاهیان در حفاظت ارز‌ش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بکوشنداردبیل| دانشگاهیان پاسدار کیان و آینده‌سازان انقلابی باشند

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد رشت اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام تعلیم و تربیت کشور بعد از انقلاب در حوزه آموزش عالی است و با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات هنوز با اهداف مدنظر فاصله عمیقی داریم.

کیوان میرزایی با بیان اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری جملات زیادی در رابطه با ریل‌گذاری صحیح نظام آموزشی کشور و به‌ویژه مقطع آموزش عالی فرمودند گفت: با توجه به تغییر راهبرد در ستاد مرکزی دانشگاه آزاد انتظار می‌رود که این دانشگاه بتواند با حرکات انقلابی و روحیه جهادی خلأهای موجود را پر کند.

وی با اشاره به اینکه مبانی اقتصادی مدیریتی و فرهنگی کشور با شاخص‌های دینی فاصله دارد خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان هنوز نمی‌دانند که علت نامگذاری 16 آذر و روز دانشجو چیست و خلأهای اعتقادی موجود در نسل جدید به‌علت عملکرد اساتید کشور که همان خادمان فرهنگی جامعه هستند است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان عنوان کرد: در روز 16 آذر 3 نفر از بهترین جوانان این کشور برای اعتراض به ورود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا توسط گارد شاهنشاهی قربانی شدند اما برخی از دانشجویان ما از این وقایع مهم تاریخ انقلاب کشور مطلع نیستند.

میرزایی با بیان اینکه وضعیت خلاءهای فرهنگی در آموزش و پرورش نسبت به دانشگاه شدیدتر است بیان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان بغض شدیدی به‌خاطر جریانات اخیر و اعتراضات در کشور دارند و ما انتظار داریم برای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ریل دانشگاه آزاد به مسیر اصلی خود برگردد بیشتر تلاش شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از اقدامات فرهنگی و زیربنایی در دانشگاه دقیقاً مخالف مبانی انقلاب در حال اجرا است ابراز داشت: در آموزش و پرورش سند 2030 به‌تناوب در حال اجرا است اما بسیاری از ما درگیر ظواهر و تشریفات اداری هستیم و اصل مطلب را فراموش کردیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که ما بتوانیم وکیل، وزیر، تئوریسین و نظریه‌پرداز را از متن دانشگاه آزاد تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم و این انتظار بی‌جایی نیست زیرا بسیاری از ولنگاری‌های فرهنگی اقتصادی و علمی از دانشگاه‌ها نشأت می‌گیرد.

میرزایی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وظیفه قانون‌گذاری را برعهده دارند و از همین رو حاکم بر همه ما هستند افزود: دانشگاه‌ها برای کمک به مردم جهت انتخاب افراد شایسته برای مجلس آینده نقش مهمی برعهده دارند تا مجلسی فشل و ناکارآمد روی کار نیاید و ما باید شاخص‌ها را تبیین کنیم.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیج یک خیزش همگانی و کار جمعی و یک اعتقاد دینی است و از این‌رو در همه عرصه‌ها و موضوعات ورود می‌کند و به همه اقشار و اصناف تعلق دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌حسین صفوی بسیج را ریسمانی دانست که خیلی از دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و تصریح کرد: بسیج حرکت‌های موجود در جامعه را کامل و اثربخش می‌کند و با نگاه به آرمان‌های بلند وارد جامعه شده و به‌سمت خلق می‌رود تا آنها را به‌سمت حق هدایت کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) کار خود را از ایران شروع کرد اما رویکرد و نگاهی جهانی داشت گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری هر دو رویکرد جهانی داشته و قصد تمدن‌سازی اسلامی دارند و جریان بسیج جریان خواص بوده و افرادی در رأس آن حضور دارند که از اساتید و روشنفکران جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بسیج توانست خود را به ساختار و الگویی برساند که بتواند به سوالات موجود در جامعه پاسخ دهد ابراز داشت: علت به‌وجود آمدن تمدن اسلامی فرهنگ اسلامی است و روح فرهنگ می‌تواند تمدن‌سازی کند.

ابراهیم چیرانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بسیج را یک جریان فرهنگی می‌دانند که محدود به یک نهاد نیست خاطرنشان کرد: سبک زندگی، اقتصاد و انحرافات اجتماعی را نمی‌شود بدون فرهنگ تغییر داد و هر جایی که بعد از انقلاب موفق شدیم از فرهنگ بومی و بسیجی در کارهای خود کمک گرفتیم.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست رئیس و اعضای شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور با محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این دیدار محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای آموزش عالی در سال جدید، گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری ارائه کرد.

 

مردانی از جمله این فعالیت‌ها را برگزاری دو دوره جشنواره علمی شهید چمران  در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برشمرده و همچنین  از انتشار نشریات علمی این سازمان در راستای گفتمان انقلاب اسلامی سخن گفت.
تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ تهیه ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است؛ برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری؛ از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بود که مردانی به آن پرداخت.

 

تشکیل مرکز افکار سنجی نخبگان در چارچوب طرح اعتلای سازمان بسیج مستضعفین، با ۶ کارگروه تخصصی و انجام پیمایش‌های افکارسنجی نخبگان از دیگر اقدامات بسیج اساتید بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.
وی همچنین به فعالیت‌های مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی،  ترجمه کتابهای مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده است، نام برد.

 

اقدام تبیینی با نشریه تحلیلی جهادگران تبیین، برگزاری همایش جهادگران تبیین طی ۳ مرحله نهضت روشنگری، اجرای ۲۰۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی توسط اساتید تبیین‌گر، ارائه تحلیل سیاسی و تبیین مواضع، برگزاری ۴۰۰۰ نشست تبیینی، راه‌اندازی ۱۲۲ کانال تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌سازی اساتید در فضای مجازی، ارائه بیانیه‌های سیاسی در مناسبت‌های مختلف و در بزنگاه‌ها، برگزاری نشست‌های مجازی از جمله نشست مجازی با ۳۰۰ دانشگاه سراسر کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزش ویژه جهادگران تبیین سراسر کشور، ارتباط مستمر با جهادگران تبیین و انجام نظرسنجی‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در سخنان مردانی بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از وزیر علوم برای تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌ها و اظهار امیدواری برای تقویت این قرارگاه‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور، از شرکت حدود ۹۰۰۰ نفر در اردو‌های راهیان نور و راهیان فناوری و پیشرفت این سازمان و نیز برگزاری نشست‌های خانوادگی اساتید هر ماه یکبار در تهران بزرگ و سایر استان‌ها و برگزاری جلسات نشست هیات اندیشه ورزی بسیج اساتید و ارائه ۸۰ یادداشت سیاسی سخن گفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن ارائه توصیفی از اقدامات قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی با ۲۰ کارگروه تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی، بیان کرد: برای تحقق مردمی‌سازی حکمرانی بهترین کار حضور نهاد علم برای کمک به دولت است.
وی ادامه داد: بسیج اساتید با بکارگیری ظرفیت‌های اساتید متخصص در مسأله شناسی و با تکیه بر دانش تخصصی اساتید می‌تواند در این مسیر کمک مهمی برای ارتقای نظام حکمرانی باشد و لازم است این ظرفیت از سوی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور محترم انتقال داده شود.
مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور درموضوع تربیت و آموزش به تشکیل مرکز تربیت مربی بسیج اساتید اشاره کرد و از حضور اساتید در دوره‌هایی در مشهد مقدس و همچنین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری ۲۹۰۰ کارگاه با موضوعات علمی، فرهنگی سخن گفته و این اردو‌ها را حرکت جهادی بزرگی در موضوع گفتمان سازی دانست.
این استاد دانشگاه همچنین به برگزاری ۱۱ دوره توانمندسازی با حضور۱۶۵۰ استاد شرکت‌کننده سخن گفته و از وزیر علوم درخواست کرد دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در ممیزی‌ها جهت ارتقای اساتید مورد تایید قرار گیرد.

تشکیل ۱۵۷۸ حلقه صادقیان استادی، برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان، ۱۸ جلسه وبیناری پیرامون سبک زندگی و مطالعات زن و خانواده، ۶۰ همایش در موضوع نقش زنان و خانواده، ارائه طرح‌های ملی در موضوع عفاف و حجاب، ارائه ۹۹ بیانیه سیاستی در حوزه مطالعات زنان، برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان، برگزاری جلسات متعدد عفاف و حجاب، انتشار بیانیه با امضای۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از عملیات وعده صادق و حمایت از مردم مظلوم غزه از دیگر موارد مطرح شده توسط مردانی در نشست با وزیر علوم بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به تاثیر بیانیه و نامه‌های اساتید دانشگاه و حضور میدانی اساتید تاکید کرده و از تشکیل شورای تخصصی، اندیشکده حکمرانی آموزش عالی، مجمع پیشکسوتان بازنشسته، تهیه طرح وحدت حوزه و دانشگاه، حضور نماینده‌ای از میان اساتید در اتاق فکر‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امضای تفاهمنامه‌های همکاری با مرکزپژوهش‌های مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشخیص مصلحت نظام، وزارت صنعت معدن و تجارت و مدرسه عالی حکمرانی سخن گفت.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود