Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:21:03 GMT

۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشور نصب شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۶۷۵

۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشور نصب شده است

رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در جریان افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، افزایش تولید در بخش نیروگاهی کشور را سالانه ۳۸ درصد عنوان کرد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰)، هفت هزار مگاوات، به ظرفیت فعلی نیروگاهی کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب بخش خصوصی با وزارت نیرو افزود: اکنون صدها شرکت مشاوره‌ای، پیمانکاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با وزارت نیرو همکاری دارند که زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ هزار نفر را ایجاد کرده‌اند.

وزیر نیرو از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: اکنون امکان اتصال برق و تبادل انرژی به همه کشورهای همسایه که با هم مرز زمینی داریم، فراهم شده است.

وزیر نیرو به همراه رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور افتتاح چند طرح آب و برق و شرکت در نشست شورای اداری استان وارد کرمانشاه شد.

در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند کرد.

افتتاح پروژه خنک کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام آبادغرب با اعتباری در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی بود که در سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه به بهره برداری رسید، این پروژه توان افزایش ۱۷.۵ درصد مگاوات انرژی در پیک را دارد.

در جریان سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه تصفیه‌خانه های فاضلاب شهرهای سنقر و صحنه نیز کلنگ زنی می‌شود.

مرحله اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ۴۶ هزار نفر را زیرپوشش خواهد برد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام اول این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است

 پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را زیرپوشش قرار می‌دهد و همانند پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنقر و تمامی پروژه های تصفیه فاضلاب مزیت‌هایی از قبیل افزایش سطح بهداشت و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انرژی خانوار روستایی سرمایه گذاری بخش خصوصی شورای اداری مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس