Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:56:19 GMT

نشست چهار شهر خلاق یونسکوی ایران برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۷۶۹

نشست چهار شهر خلاق یونسکوی ایران برگزار می شود

ایسنا/گیلان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: نشست چهار شهر خلاق یونسکوی ایران در رشت، اصفهان، بندرعباس و سنندج برگزار می شود.

ایوبی در نشست با شهردار رشت گفت: شور و اشتیاق مدیریت برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت قابل توجه و تحسین است.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت با پیشینه فرهنگی در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده که این ویژگی می تواند این شهر را به شهری برای اجرای پایلوت بسیاری از برنامه های یونسکو تبدیل کند، گفت: ما از همه برنامه های فرهنگی و پیشنهادهای ارزشمند در این زمینه حمایت و پشتیبانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوبی از برگزاری نشست چهار شهر خلاق یونسکوی ایران(رشت، اصفهان، بندرعباس و سنندج)توسط وزارت کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس شورای شهر، شهردار، رئیس کمیسیون فرهنگی و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق دور هم گرد می آیند و به برنامه ریزی برای آینده مبادرت می ورزند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به برنامه های پیش روی شهرهای خلاق نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها جشن‌ ملی نوروز است. برنامه های جشن ملی نوروز امسال با محوریت چهار شهر خلاق یونسکو در کشور برگزار می شود و ما در این نشست به برنامه ریزی و تدارک و تقسیم کارها مبادرت خواهیم کرد.

وی گفت: شهر خلاق خوراک شناسی رشت باید از الان با قوت و قدرت برنامه های خود را در ارتباط با یونسکو طرح ریزی و اجرایی کند و بداند که ما هم با جدیت پیگیری و حمایت می کنیم.

ایوبی، نگاه زیست محیطی و خدمات محیط زیستی شهردار رشت را ستود و گفت: اقداماتی که شهردار رشت در این زمینه در دست اجرا دارد را نیز رصد می کنیم. این برنامه ها را نقطه عطفی در تاریخ رشت می دانیم که قطعاً از حمایت یونسکو نیز برخوردار خواهد شد.

در این نشست شهردار رشت هم با قدردانی از نگاه علاقه مندانه و دلسوزانه دکتر ایوبی به اتفاقاتی که در رشت در حال وقوع است، گفت: تمام قصد و هدف مدیریت شهری این است که شهروندان به رفاه بیشتر دست پیدا کنند.

حاج محمدی گفت: اجرای پروژه های زیرساختی از جمله احیای رودخانه ها، بهبود وضعیت دفنگاه زباله ها، ساخت تصفیه خانه دفنگاه، پروژه زباله سوز و اقداماتی که مدیریت برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت انجام داده و یا برنامه ریزی کرده همگی در جهت ایجاد آسایش، رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی شهروندان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی برای روز رشت در دست تدارک داریم که امیدواریم با همکاری دستگاه های ذیربط همه همشهریانمان از آنها بهره مند شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري گردشگری خوراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که اختصاص به بازنویسی حکایات گلستان سعدی دارد از نوجوانان درخواست می‌شود تا داستانی از گلستان سعدی را با استفاده از قوه تخیل خود بازنویسی کنند.

همچنین در این برنامه، مفاخر شعر و ادب پارسی معرفی شده و به مناسبت بزرگداشت روز سعدی بحث و گفتگوی آزاد با موضوع داستان نویسی خلاق برگزار می‌شود.

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در کتابخانه فرهنگسرای نهج‌البلاغه برای عموم نوجوانان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود