Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان در افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اظهار داشت: به مدد سطح بسیار خوبی از همکاری و همبستگی با بخش خصوصی موفق شدیم که خانواده صنعت برق را مرکب از سازمان دولت و بخش غیر دولتی شکل دهیم.

وی افزود: وجود صدها شرکت فعال سازنده، پیمانکار، مهندسین مشاور ۱۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این عرصه و اینکه بیش از ۶۰ درصد نیروگاه های ما توسط بخش خصوصی اداره می شود نوید یک صنعت پویا و زیرساختی در کشور را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو بیان داشت: ما امروز با همه کشورهای همسایه که مرز زمینی داریم امکان تبادل انرژی فراهم است و حتی از طریق برخی از این کشورها درصدد اتصال با سایر کشورها هستیم.

اردکانیان عنوان کرد: در این راستا شرکت های متعددی فعال هستند و همچنین این امکان برای ما فراهم است که به نیازهای بخش های مختلف جوابگو باشیم.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب ظرفیت نصب شده ما ۷ هزار مگاوات بوده است و نیروگاه هایی فعالیت می کردند که نیروهای آن هر کدام از یک کشور با یک تکنولوژی خاص بود که در طول ایام دفاع مقدس اگر نیروگاهی آسیب می دید امکان آنکه قطعه آن را فراهم کنیم بسیار مشکل بود اما خوشبختانه در طول این ۴ دهه علیرغم محرومیت ها و تحریم های اقتصادی هم اکنون ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در کشور است.

وزیر نیرو گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم با پشتیبانی مستمر مجلس و فعالیت بخش خصوصی موفق شدیم بخش روشن‌تری این کارنامه غرور آمیز را داشته باشد  به نحوی که در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نصب شده ۶۹ هزار مگاوات بود که از نیمه سال ۹۲ تا کنون تقریبا ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار مگاوات نیروی جدید به مدار آمده است.

اردکانیان گفت: اگر مطابق برنامه پیش برویم تا نیمه ۱۴۰۰ این امکان فراهم خواهد بود که به مردم گزارش شود که در این ۸ سال حدود ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده کشور اضاف شده است و این بدان معنا است که در مقایسه با سال های قبل هر سال ۳۸ درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: به ثمر رسیدن طرح های بزرگ نظیر نیروگاه دالاهو مستلزم پیگیری های شبانه روزی است که سهم و نقش نمایندگان در آن حائز اهمیت است.

کد خبر 4794195

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران نیرو رضا اردکانیان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه یاسوج ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق

مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز، درباره راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: براساس مصوبه‌ای که از هیئت امنای پارک‌های علم و فناوری مربوط به استان البرز دریافت کردیم، ۵۴ قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور این پارک اختصاص یافت تا برق و انرژی مورد نیاز این واحد ها تامین شود.

وی افزود: از این رو حدود ۵ هکتار در محل پارک علم و فناوری استان البرز به نیروگاه‌ها اختصاص یافت.

ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۱۲ مگاوات برق است

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز ادامه داد: همچنین قراراست یک نیروگاه خورشیدی نیز در کنار نیروگاه برق و حرارت در محل پارک، راه‌اندازی شود.

عباسی افزود: برای گام‌های ابتدایی، ظرفیت ۱۲ مگاوات را برای هر دو نیروگاه را درنظر گرفته‌ایم که این افزایش خواهد یافت.

به گفته عباسی، بنا داریم مازاد تولید انرژی در این نیروگاه‌ها را به دولت بفروشیم.

وی گفت: بخش خصوصی ۱۰ میلیون یورو، برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در پارک البرز سرمایه‌گذاری کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا یک‌سال آینده، اولین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت احداث و بلافاصله بعد از آن، نیروگاه خورشیدی در محل پارک علم و فناوری استان البرز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد