Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماه امسال، از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که در مقایسه با ۷۵ هزار تن ۸ماه سال ۹۷، افزایش ۱۶ درصدی نشان می‌دهد؛ از لحاظ ارزش نیز صادرات غیرنفتی کشور در ۸ماه امسال به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

در حوزه واردات نیز، در ۸ماه امسال ۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۸/۳ میلیارد دلار وارد شده که این میزان در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۱/۷ هزار تن و ۲۹/۸ میلیارد دلار بوده است، به عبارت دیگر میزان واردات کشور در ۸ماه امسال از لحاظ وزنی افزایش ۱/۵ درصدی و از لحاظ ارزش نیز کاهش ۴/۸ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است؛ کشور‌ چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان پنج مقصد اول کالا‌های صادراتی ایران و چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان پنج مبدا اول واردات به ایران بوده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی کالا های صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار درکشور در سال گذشته

کودهی مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی با بیان اینکه  در طول سال های گذشته شاید طرح های بوده که ارقام بالایی برای ورود سرمایه های خارجی به کشور از طریق آنها تصویب شده باشد گفت: از طریق این طرح ها  اجازه ورود سرمایه به کشور داده شده باشد اما بنا به دلایلی این طرح ها سرمایه ای را وارد نکرده باشند.

وی ادامه داد:  در طول سال های گذشته تمامی آمارها پایش و پالایش شدند و در دولت سیزدهم هم طرح های متعددی مصوب شده بود اما باقی مانده بودند را احصا کردیم و براساس این روش رقم بالایی به لحاظ تعداد مجوزهای سرمایه گذاری رشد بسیار چشم گیری را داشته‌ایم.

او افزود:  با توجه به  تعداد مجوزهای  سرمایه گذاری رشد بسیار چشم گیری در این بخش هم به لحاظ سرمایه گذاری خارجی و هم به لحاظ ورود سرمایه شاهد بوده ایم.

کودهی در پاسخ به میزان ورود سرمایه در ۱۰ سال گذشته گفت: در سال ۹۳، ۲۶۴ میلیون دلار، سال ۹۴، ۸۶۶ میلیون دلار، در سال ۹۵، ۱ میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار، در سال ۹۶، ۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار، در سال ۹۷، ۸۲۵ میلیون دلار، در سال ۹۸، ۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار، در سال ۹۹، ۱ میلیارد و ۸۰۳ میلیون دلار، در سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار، در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۲، ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب و معتبر بوده است.

او در پاسخ به اینکه چه کشور‌هایی بیشترین حجم ورود سرمایه را در دولت سیزدهم داشته اند، گفت: روسیه، چین، امارات متحده عربی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، ترکیه، عراق، افغانستان، هندوستان و عمان از جمله مهم‌ترین کشور‌هایی بودند که در کشور ما سرمایه گذاری کرده‌اند. اما در سال ۱۴۰۲، چینی‌ها بیشترین میزان ورود سرمایه خارجی به کشورمان را داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی تله ای برای صادرات غیرنفتی
  • سرمایه گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار درکشور در سال گذشته
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته