Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@01:13:45 GMT

اخبار مشروح ۱۳، سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۰۳۲

‍‍‍‍‍‍

واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو در استان کرمانشاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات، امروز با حضور رئیس مجلس به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:

* واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو در استان کرمانشاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات، امروز با حضور رئیس مجلس به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه کل ساخت این نیروگاه بیش از ۳۶۵ میلیون یورو اعلام شده که ۲۱۹ میلیون یورو مربوط به هزینه بخش گاز و ۱۴۶ میلیون یورو مربوط به بخش بخار این نیروگاه است. این نیروگاه با هدف پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشور‌های همسایه ساخته شده است. طرح آبرسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه هم امروز به بهره برداری رسید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی * وزیر بهداشت امروز بعد از افتتاح هفت طرح بهداشتی و درمانی در سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن، به سمنان رفت و از بیمارستان درحال ساخت و ساختمان شبکه بهداشت و مرکز جامع سلامت میامی بازدید کرد. دکتر نمکی در حاشیه این بازدید از توقف شیوع بیماری آنفلوآنزا خبرداد.   * نمایندگان مجلس، دستاورد‌ها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان را با حضور وزیر علوم و معاون علمی رئیس جمهور بررسی کردند. بررسی لایحه دو فوریتی درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم دستور کار بعدی جلسه امروز خانه ملت بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی * فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت جاماندگان دریافت یارانه حمایتی. ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد: افرادی که یارانه معیشتی دریافت نکرده اند فقط تا فردا مهلت دارند کد رهگیری یا شماره حساب یارانه نقدی خود را در سایت این ستاد به نشانی Hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

* وزیر امور اقتصادی و دارایی، در نود و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: امسال اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شده و دریافت مالیات هم تا پایان دولت الکترونیکی می‌شود. دژپسند افزود: بخش خصوصی، به ویژه اتاق‌های سه گانه باید احساس کنند که برای عبور از دام فساد، راهی جز اقتصاد هوشمند وجود ندارد.

* رئیس جمهور سوریه؛ آمریکا، اروپا و برخی کشور‌های منطقه را بازیگران اصلی ایجاد آشوب و ناآرامی در این کشور برشمرد. بشار اسد در گفتگو با شبکه ایتالیایی رِی نیوز «Rai news» که از رسانه‌های سوری پخش شد، گفت: اروپایی‌ها از نخستین روز جنگ سوریه، علنی از تروریست‌ها حمایت کردند و با ارسال تسلیحات برای آن‌ها، در سوریه هرج و مرج به راه انداختند.

* چهاردهمین دور مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، از امروز در پایتخت قزاقستان آغاز شد. این نشست با حضور نماینده سازمان ملل در امور سوریه، ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن صلح روند آستانه و طرف‌های درگیر در بحران سوریه در شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان در حال برگزاریست.

* کسری ۵۰ میلیارد دلاری بودجه عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰. وزارت دارایی این کشور کاهش قیمت جهانی نفت خام و پائین آمدن میزان تولید در اوپک را در کسری بودجه سال آینده این کشور تاثیر گذار دانست.

* روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، اسناد دروغ‌گویی دولت‌های آمریکا درباره جنگ ۱۸ ساله در افغانستان را منتشر کرد. این اسناد که بیش از ۲ هزار صفحه هستند در مصاحبه با بیش از ۴۰۰ مقام مطلع و مرتبط با جنگ افغانستان بدست آمده و واشنگتن پست پس از سه سال توانسته است حکم انتشار آن‌ها را از دادگاه بگیرد.

* توافق " گروه نورماندی" بر اجرای کامل آتش بس در شرق اوکراین. در نشست گروه نورماندی در پاریس، سران کشور‌های عضو، شامل آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه در بیانیه مشترکی بر اجرای کامل آتش‌بس تا پایان سال جاری میلادی، تبادل همه زندانیان و همچنین اجرای توافق‌های مینسک در شرق اوکراین توافق کردند.

* فرانسه ششمین روز پیاپی، عرصه اعتراض به سیاست‌های دولت مکرون است. اعتصاب‌ها بخش حمل و نقل در فرانسه را مختل و زندگی عادی مردم را در پاریس و دیگر شهر‌های بزرگ این کشور فلج کرده است.

* پیکر مرحوم «سید ابوالقاسم موسوی قهار» ذاکر اهل بیت و مناجات خوان برجسته کشورمان صبح امروز از مقابل خانه مداحان در تهران تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه ای توان صنعت فنی و مهندسی ایران است، گفت: یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «سپهر خلجی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام بزرگی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در سریلانکاه انجام شد که به پایان رسیده است. از رئیس جمهور دعوت کردند که برای افتتاح این پروژه حضور داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: قریب ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است. علاوه براینکه این پروژه‌ها اثرات خوبی در سریلانکا داشته، در این شرایطی تلاش می‌کنند نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران تحریم است، ما کیلومترها دور تر از خاک خودمان توانستیم یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله این اقدام زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در آن منطقه می‌شود و نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما خواهد بود که می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. یکی زمانی در گذشته، یعنی قبل از انقلاب این قبیل کارها در کشور ما را کارشناسان خارجی انجام می‌دادند. الان بحمدلله با توان کارشناسان جوان ما اتفاقاتی افتاده که در همین صنعت سدسازی در داخل، با ظرفیت‌های داخلی و به اتکا دانشمندان و متخصصان انجام می‌دهیم و الان هم برای کشورهای دیگر این پروژه را اجرا می‌کنیم.

خلجی افزود: این تنها مربوط به سدسازی است؛ در حوزه‌های دیگر مانند راه‌سازی، پل‌سازی و مسیرهای ریلی، متخصصان ما توانمندی بسیار بالایی دارند که همین‌ها نمونه‌ای است تا بتوانیم به سایر کشورهایی که به این تخصص‌ها نیاز دارند، خدمات بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور تحقق شعار سال، تصریح کرد: هفته پیش در جلسه هیأت اعلام شد که پیرو شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند و دولت به عنوان مجری موظف است اوامر و دستورات ایشان را عملیاتی کند، دولت بسته‌ای را آماده کرده که به تصویب اعضای هیأت دولت رسید. در این بسته سهم همه دستگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی در تحقق این شعار مشخص شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان داشت: در این آیین‌نامه مشخص شده که همه این دستگاه‌ها تا پایان سال باید چه کارهایی انجام دهند تا شعار سال محقق شود که متن آن به زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت ماه بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کارگروه‌های مربوطه را تشکیل داد. به دلیل اینکه همه دستگاه‌ها در این مسأله دخیل هستند، ظرفیت‌ها باید سنجیده و نظرات دریافت می‌شد. کار بزرگی انجام شد و تا آخر فروردین دستورالعمل اجرایی تحقق شعار سال با مشخص کردن وظیفه همه دستگاه‌ها تهیه شد.

خلجی ابراز امیدواری کرد، طبق همین برنامه که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، کار دنبال شود و در پایان سال بتوانیم گزارشی از میزان تحقق شعاری که رهبری فرمودند و دولت موظف بود پیگیری کند، ارائه کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مهم‌ترین تدابیر این بسته، گفت: همه دستگاه‌ها یک بخشی از کار را به عهده گرفتند. برخی از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نفت در ارتباط با شعار سال وظیفه بیشتری دارند. لذا همه اینها مهم است و ما باید مسیری را طی کنیم که عنوان «جهش» در آن معنا پیدا کند. یعنی یک رشد معمولی نیست.

وی اظهار کرد: این اقدامات عنوانی ندارد و برای هر دستگاهی یک سلسله اقداماتی طراحی و تدبیر شده و همه آنها مهم است و اگر همه آنها اتفاق بیفتد ما شاهد جهش تولید خواهیم بود. امید است با همین اقدامات بتوانیم در جهت اجرای دستورات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال گام رو به جلویی برداریم.

کد خبر 747550

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • رئیسی: در۲۰ کشور پروژه های بزرگ برق _آبی را اجرایی می‌کنیم | رئیس جمهور سریلانکا: از شما یاد گرفتیم
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند