Web Analytics Made Easy - Statcounter

جذابیت سرمایه گذاری خارجی در همه‌ حوزه‌های اقتصادی ایران، انجمن‌های تولیدی و خدماتی حق افزایش قیمت ندارند، انجام ۸۵۰ بازرسی در ۱۷ آذر، ثبت ۴ میلیون درخواست برای پرداخت یارانه معیشتی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۱۹ آذر به شرح زیر است:

سرمایه گذاری در همه‌ حوزه‌های اقتصادی ایران برای شرکت‌های خارجی دارای جذابیت است

«محمدمهدی دالوند» شب گذشته (دوشنبه 18 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره رشد استقبال شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در ایران به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه سرمایه گذاری در همه‌ حوزه‌های اقتصادی ایران برای شرکت‌های خارجی دارای جذابیت است، گفت: بیشتر این شرکت‌ها مایل به سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های خورشیدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تقاضاهای سرمایه گذاری با رشد 20 درصدی مواجه هستیم، گفت: همه این تقاضاها منجر به سرمایه گذاری در کشور می شود.

 

دالوند با بیان اینکه این میزان رشد مربوط به پروژه هایی است که در سازمان سرمایه گذاری ثبت می شود، افزود: قطعا رقم مربوط به درخواست سرمایه گذاری ها بسیار بیشتر از این میزان است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر درخواست ها در حوزه انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی های بادی و خورشیدی است، افزود: حوزه های زیربنایی، ساخت نیروگاه، اتوبان و خط آهن و صنایع بسته بندی نیز از استقبال خوبی برای سرمایه گذاری برخوردارند.

 

باید با سرمایه گذارهایی قرارداد ببندیم که قادر به انتقال تکنولوژی مورد نیازمان به کشور هستند

«تیرداد احمدی» شب گذشته (دوشنبه 18 آذر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره رشد استقبال شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در ایران با اشاره به ظرفیت بالقوه شرکت های داخلی برای اجرای پروژه های بزرگ در زمینه های پالایشگاهی، نیروگاهی و راهسازی گفت: تا زمانی که دولت نسبت به واگذاری اینگونه پروژه ها به شرکت های خارجی تمایل نشان می دهد و پروژه هایی که شرکت های خارجی مایل به فعالیت در آنها نیستند را به شرکت های داخلی واگذار می کند و به عبارتی ثبات مقررات نداشته باشیم مطمئنا سرمایه گذار داخلی از آنها استقبال نخواهد کرد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تحریم های ظالمانه کنونی درباره ایران و نبود زمینه های لازم برای جذب سرمایه های خارجی افزود: ما باید به دنبال جذب تکنولوژی مورد نیاز برای صنعت و اقتصاد کشورمان باشیم.

 

انجمن‌های تولیدی و خدماتی حق افزایش قیمت ندارند

«سیدجواد احمدی» شب گذشته (دوشنبه 18 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: از ۲۵ آبان در ابلاغیه‌ای به همه انجمن‌های تولیدی و خدماتی تاکید شد حق ندارند قیمت هیچگونه کالا و خدماتی را افزایش دهند.

 

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه مقدار و قیمت اجناس مشخص است، افزود: معاونت برای همه کالا‌ها قیمت گذاری نمی‌کند و برخی از اصناف و واحد‌های تولیدی قیمت گذاری می‌کنند.

 

احمدی بر این نکته نیز تاکید داشت که واحدهای تولیدی حق ندارند قیمتی که سازمان حمایت قیمت گذاری کرده افزایش دهند و یا مقدار آنها را کم کنند.

 

انجام ۸۵۰ بازرسی در ۱۷ آذر

«خسرو ابراهیمی‌نیا» شب گذشته (دوشنبه (18 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به بررسی افزایش قیمت کالاها پس از تغییر قیمت بنزین اختصاص داشت با اشاره به اینکه «کاسب حبیب خداست» گفت: اصناف گرانفروش نیستند و کاسب از گرانی لذت نمی‌برد.

 

نایب رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه در گشت تعزیرات نماینده اصناف هم حضور دارد، گفت: در روز گذشته (یکشنبه 17 آذر) ۸۵۰ بازرسی انجام شده است که نتیجه آن 180پرونده بوده است که صرفا این پرونده‌ها مربوط به گرانفروشی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه کاسب کار واقعی به دنبال گردش پولی است، گفت: وی تلاش می‌کند خرید و فروش بیشتری صورت گیرد.

 

نایب رئیس اتاق اصناف با اشاره به تاریخ دار بودن برخی کالاها گفت: برخی کالا‌های اساسی تاریخ مصرف دارد و اصناف نمی‌توانند کالای مصرفی و تاریخ مصرف دار را به بهانه گران شده انبار یا احتکار کند.

 

گشت تعزیرات از زمان افزایش قیمت بنزین ۴ برابر شده است

«محمدعلی اسفنانی» شب گذشته (دوشنبه 18 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره روند افزایش قیمت ها پس از افزایش نرخ بنزین و نحوه نظارت بر بازار و بازرسی ها به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: از 24 آبان یعنی زمانی که قیمت بنزین گران شده، گشت تعزیرات هم چهار برابر شده است.

 

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی از تخلفات گرانفروشی نیست، نداشتن پروانه کسب یا فاکتور فروش جزئی از تخلفات است.

 

اسفنانی با بیان اینکه تفاوت های مقدار کالا را نباید به حساب کم فروشی گذاشت، افزود: ابزار آلات و ماشین های صنعتی برخی از تولید کنندگان فرسوده و دقیق نیست به همین دلیل مقدار اجناس بسته بندی در مراکز تولیدی مختلف ، متفاوت است.

 

ثبت ۴ میلیون درخواست برای پرداخت یارانه معیشتی/ مبنای مقدار دریافت حقوق؛ مجموع دریافتی تمام اعضای خانواده

«حسین میرزایی» شب گذشته (دوشنبه 18 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره مشکلات پرداخت یارانه معیشتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: تا الان ۴ میلیون درخواست کننده یارانه معیشتی ثبت شده است که بر اساس تحقیقات ما برخی از آنها یارانه معیشتی دریافت کرده اند.

 

سخنگوی ستاد مشمولان حمایت معیشتی با اشاره به اینکه دهک‌های بالای توان مالی جامعه یارانه معیشتی نمی‌گیرند، گفت: مبنای مقدار دریافت حقوق؛ مجموع دریافتی تمام اعضای خانواده است.

 

وی با بیان اینکه مقدار حقوقی و دریافت مالی خانواده برای دریافت یارانه معیشتی محاسبه می‌شود، گفت: چنانچه تغییری در تعداد و ساختار خانواده صورت بگیرد از ابتدای دی ماه در دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام به ثبت تغییرات کنند.

 

سخنگوی ستاد مشمولان حمایت معیشتی تاکید کرد: کسانی که خودروی بالای ۳۰۰ میلیونی داشته باشد یارانه معیشتی نمی‌گیرد.

 

سیستم سوت‌زنی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

فرهاد دژپسند صبح امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذر) در نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد گفت: فساد موریانه است، پیدا کردنش ساده نیست و هر اساسی را دچار سستی و ویرانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بین احساس فساد و خود فساد فاصله وجود دارد و این احساس فساد است که ایران را با مخاطره روبرو کرده، اظهار داشت: برخی دلال‌ها حداقل در حوزه کاری این وزارتخانه، با دامن زدن به ادراک بد به دنبال کاسبی برای خودشان هستند.

دژپسند با بیان اینکه نمی‌خواهم وجود فساد را نفی کنم، افزود: چنانچه این فضا گسترش یابد همه را در حوزه ترس و اضطراب قرار می‌دهد و از سوی دیگر، انعکاس این موضوع در دنیا چندان مناسب نیست و دیدگاه‌ها را منفی می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم ایجاد محیط شیشه‌ای شفاف گفت: محیط شیشه‌ای تنها با بروز اقتصاد هوشمند ایجاد می‌شود؛ در این اقتصاد چنان شفافیتی وجود دارد که اساسا نیاز به هیچ ماموری نیست که به دنبال موضوعی مانند فساد برود، زیرا در آن ربات‌ها مشغول فعالیت هستند و انسان جامعه ربات‌ها را مدیریت می‌کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سامانه فهما مسجد طراز اسلامی مسجد انتخابات قرآن اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟