Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید اجاره و در اختیار قرار دادن حساب به دیگران جرم تلقی شود، گفت: درحال حاضر سوداگران با اجاره حساب‌های دیگران درآمدهای خود را به آن‌ها واریز می‌کنند تا شناسایی و مشمول مالیات نشوند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مقابله با پدیده حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی گفت: درحال حاضر حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمند قوانین سفت و سختی در این زمینه هستیم. اجاره و در اختیار قرار دادن حساب به دیگران باید جرم تلقی شود.

وی ادامه داد: ساماندهی حساب‌های جاره‌ای و نیابتی هیچ مشکلی برای مردم عادی ایجاد نمی‌کند. کسانی از این موضوع ناراحت می‌شوند که به نوعی فرار مالیاتی داشته‌اند و تا الان هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کردند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه پدیده حساب‌های اجاره‌ای مقابله با فرار مالیاتی را دشوار کرده، گفت: در صورت ساماندهی حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی فراریان مالیاتی شناسایی و مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند. در تمام نقاط دنیا هم از این نوع مالیات‌ها وجود دارند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در پایان تصریح کرد:  درحال حاضر سوداگران با اجاره حساب‌های دیگران درآمدهای خود را به آن‌ها واریز می‌کنند تا شناسایی و مشمول مالیات نشوند. در صورت تحقق این هدف با کسانی که دارای 50 تا حساب بوده‌اند، برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرار مالیاتی مجلس شورای اسلامی مالیات اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص صادر شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، شاهین مستوفی  در خصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه های صادره از مبدا استان خراسان رضوی در سنوات 1397 تا 1401 و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، 403 فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و 277 میلیارد ریالی (127 میلیارد تومان) صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک هراز و 76 فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ 31 هزار و 627 میلیارد ریال (3 هزار و 162 میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مودیان یادشده در مرحله صدور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی