Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@21:15:43 GMT

ساماندهی آموزش عالی به معنای محدود کردن آن نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۱۳۸

ساماندهی آموزش عالی به معنای محدود کردن آن نیست

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هفتمین کنفرانس ساماندهی آموزش عالی گفت: ساماندهی و بازنگری به معنای محدود کردن نیست، بلکه برای شناسایی مسیر درست، رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور توأمان حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صبح امروز سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه، هفتمین کنفرانس ساماندهی آموزش عالی با عنوان «سناریو‌های پیش رو» و با محور‌های نقد و بررسی الگو‌های توسعه آموزش عالی در ایران و مأموریت دانشگاه‌ها و زیرنظام‌ها، نقد و بررسی سند آمایش آموزش عالی، بررسی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ساماندهی آموزش عالی، ساماندهی و توازن عرضه و تقاضا در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی، با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی، نقد و بررسی رویکرد‌های تجمیع و ادغام واحد‌ها و مراکز، چالش‌های ساماندهی آموزشی عالی با تأکید بر نقش هیئت‌های امنا و استقلال دانشگاهی و مطالعات تطبیقی ساماندهی آموزش عالی در کشور‌های مختلف در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی تهران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  براساس این گزارش، ابراهیم صالحی‌عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس انجمن آموزش عالی ایران، در ابتدای این کنفرانس گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و سلسه همایش‌های برگزار شده توسط انجمن آموزش عالی از سال ۱۳۸۷ تا کنون ارائه و بیان کرد: آموزش عالی موتور محرکه رشد اقتصادی کشور است و انتظار می‌رود سیستم‌های آموزشی، آموزش عالی و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند و به سمت کیفیت گام بردارند که باید برای تحقق این امر سرمایه‌گذاری خوبی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: برای حرکت در مسیر تغییر و تحول آموزش عالی، بایستی ضمن بررسی، تفکر و ساماندهی مجدد، تجدید نظر و بازنگری هم صورت پذیرد که لزوم برگزاری این کنفرانس در راستای شناسایی مسیر درست، اصلاحات همه‌جانبه و بهره‌مندی از صاحب‌نظران و متخصصان این امر است تا پشتوانه علمی ایجاد و داده‌ها جمع‌آوری شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بحث آموزش عالی از مهمترین مسائل روز جامعه است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک زیرنظام اصلی با هدف مهارت‌محوری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، تأکید کرد: امیدوارم حاصل این بحث‌ها و ادامه این سلسه مباحث در آینده، راهکار‌های اجرایی برای تصمیم‌گیران در وزارت علوم و نهاد‌هایی که مسئول آموزش عالی کشور هستند، ارائه کند و حرفه‌گرایی و مهارت‌سازی که یکی از چالش‌های آموزش عالی است، مورد توجه سیاست‌گذاران قرار گیرد.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران در پایان بحث ساماندهی آموزش عالی را به معنای ارتقای کیفیت معرفی و بیان کرد: ساماندهی و بازنگری به معنی محدود کردن نیست، بلکه برای شناسایی مسیر درست، رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور مؤثر خواهد بود.

یادآور می‌شود، عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، حسین رحیمی، مشاور و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد یمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سخنرانان اصلی این کنفرانس هستند و هم‌اکنون پنل‌های تخصصی این کنفرانس در حال برگزاری است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای صالحی عمران ساماندهی آموزش عالی کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود

کریم کیاکجوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا تدوین پروپوزال مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری را از برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: در حوزه مهارت نیز کارگاه‌های متنوعی برگزار و در نظر داریم مدرسه عالی مهارتی تنیس که مجوز آن دریافت شده را در سال 1403 راه‌اندازی کنیم.

ثبت 3 واحد و شرکت فناور

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آشنایی با نحوه ثبت اختراع و شرکت دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان در سال گذشته بود، افزود: برنامه سال جاری این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان ثبت سه واحد و شرکت فناور که از مرحله هسته عبور کرده‌ و برگزاری کارگاه‌های مربوطه خواهد بود.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی گفت:‌ اکنون در این واحد دانشگاهی ۶ هسته فناور مستقر هستند که محصولات این هسته‌ها شاملِ تخت و تشک طبی آبی، لباس ایزوله کارگاهی، اپلیکیشن ورزشی، ساخت دستگاه سی‌ان‌سی فوم نمای ساختمان، ضریب نفوذپذیری مایعات در بتن و استارتر موتور‌های دوزمانه می‌شود.

کیاکجوری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در حوزه کارآفرینی دارای مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و سال گذشته بیش از ۱۰ کارگاه مرتبط از قبیل کاریابی مهندسی و اشتغال پایدار را در سطح دانشجویی برگزار کرده و مشاوره‌های شغلی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با تأکید بر توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته، نیازمند تدوین برنامه‌های ساختارمند و حمایتی است. در این راستا ارتباط هدفمند با صنایع، حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های خلاق در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی قرار دارد.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حدود ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود