Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی در حاشیه افتتاح هفت طرح درمانی در سبزوار گفت: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در حوزه دارو در کشور احساس نمی شود و اکثر داروها به دست متخصصان داخلی در حال تولید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ سعید نمکی شب گذشته در حاشیه افتتاح هفت طرح درمانی به صورت ویدئو کنفرانس از درمانگاه کوشک سبزوار با اشاره به اینکه از ابتدای دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از 27 هزار تخت بیمارستانی به شبکه درمانی کشور افزوده شده است اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون شش هزار تخت به این چرخه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولویت وزارت بهداشت را همان شعار پیشگیری مقدم بر درمان است دانست و تاکید کرد: در این راستا برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت تدوین و به اجرا در خواهد آمد که از طریق آموزش سفیران سلامت این طرح وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح پیشگیری اولویت دادن به بیماری های غیر واگیردار نظیر فشار خون است تصریح کرد: در طرح کنترل ملی فشار خون در کشور از بین افزاد 30تا 70ساله کنترل بر روی بیش از 30 میلیون نفر انجام شده و نتایج حاصل در دست بررسی است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به بحث های تحریمی و فشار دشمنان در حوزه درمان تاکید کرد: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در حوزه دارو در کشور احساس نمی شود و اکثر داروها به دست متخصصان داخلی در حال تولید است و نیاز های خارجی کشور نیز به طرق مختلف در حال تامین است.

وی همچنین تاکید کرد: طی 20 هفته آینده منتهی به هفته بهداشت 1000طرح خانه بهداشت با اولویت مناطق محروم در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

خانه بهداشت احمد آباد ملک ،محل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان جغتای و مرکز جامع خدمات بهداشتی به صورت شبانه روزی در شهر حکم آباد از جمله طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

گفتنی است این طرح ها که در سطح سبزوار بزرگ شامل جوین جغتای خوشاب و داورزن به بهره برداری رسید هزینه ای بالغ بر 65 میلیارد ریال در پی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت