Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:11:11 GMT

دستگیری‌ ۹۴ نفر سارق در طی ۴۸ ساعت گذشته در البرز

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۲۹۱

دستگیری‌ ۹۴ نفر سارق در طی ۴۸ ساعت گذشته در البرز

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری ۹۴ نفر سارق در طی ۴۸ ساعت گذشته در استان خبر داد.

‌سردار عباسعلی محمدیان پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس آگاهی استان در محوطه ساختمان این مجموعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مردم استان قول داده بودیم که اقدامات گسترده خود علیه سارقان و مجرمان تعطیل نخواهیم کرد و لحظه ای نیز درنگ نخواهیم کرد، هیچ ماموریت دیگری نیز موجب نخواهد شد تا از ماموریت اصلی خود که مبارزه با جرم و سرقت است غافل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در طی ۴۸ ساعت گذشته همکاران ما در پلیس آگاهی البرز با عملیات های مکرر و پی در پی موفق شدند ۹۴ نفر سارق را که در قالب ۲۳ باند مجرمانه فعالیت می کردند، دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: این سارقان در زمینه سرقت از منازل، سرقت ساختمان‌ های نیمه کاره و وسائل موجود در آن مکان ها، سرقت خودرو و قطعات داخل آن فعالیت داشتند، در کنار آن جعل و کلاهبرداری نیز انجام داده بودند و این‌ افراد دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: از این‌ سارقان بالغ بر ۲۸ خودروی سرقتی کشف شده است، ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده به جزء احتساب خودروها بیش از ۷ میلیاردتومان‌است که مشتمل بر مواردی قیمتی از جمله طلاجات است.

سردار محمدیان تاکید کرد: از این گروه سارقان دستگیر شده بالع بر ۵ باند سارقان منزل و ۴ باند نیز سارقان خودرو بوده اند و باقی آنها سارقان مرتکب به دیگر جرائم بوده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد این سارقان دارای سابقه سرقت بوده و دارای سابقه کیفری در خصوص سرقت هستند، افزود: یک نفر از این سارقان در طول سال جاری برای چهارمین مرتبه است که در رابطه با سرقت دستگیر می شود و برای جرائم‌قبلی این سارق هنوز رای صادر نشده و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: برخی از اموالی که در جریان اغتشاشات اخیر و زمان‌حمله به فروشگاه ها و یا بانک ها سرقت شده بود در منازل این سارقان کشف شد که از جمله این موارد پلاستیک فروشگاه های زنجیره ای و یا دوربین های مدار بسته بانک ها بوده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه بخش زیادی از این سرقت های انجام شده توسط این سارقان را همکاران پلیس آگاهی البرز از روی اطلاعات پرونده های اعلام شده از سوی مالباخته ها مشخص کرده اند، افزود: در روزهای آتی با مالباختگان شناسایی شده تماس می گیریم، در خصوص سایر مالباختگان نیز از هفته آینده مجدد فراخوان می دهیم و از آنها دعوت می شود تا ضمن بازدید از نمایشگاه کشفیات نسبت به شناسایی اموال خود اقدام کنند.

سردار محمدیان تا‌کید کرد: کاری که پلیس انجام‌ می دهد این است که بطور پیوسته فعالیت مجرمان سابقه دار را که آزاد شده باشند، رصد می کند و سابقه آنها نیز در پرونده ای که دارند؛ ذکر می شود، به تبع با همکاری دستگاه قضا برای برخورد قاطع با سارقان سابقه دار، اشد مجازات لحاظ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فاضل مریمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سرقت ی ک دستگاه سواری پراید، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: با اجرای طرح مهار، افزایش هدفمند گشت زنی‌های انتظامی، انجام کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، مأموران پراید سرقت شده را که سارقان در یکی از منازل سطح شهر طبس مخفی کرده بودند و قصد داشته با استفاده از یک دستگاه کامیونت ایسوزو به تهران انتقال دهند که در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقان دستگیر و خودرو مذکور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران در این رابطه ۲ نفر سارق را دستگیر کردند که سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از عملکرد سریع پلیس، به شهروندان توصیه کرد: هنگام پارک خودرو حتماً از وسایل بازدارنده و ضد سرقت استفاده کرده و پلیس را در برقراری امنیت مطلوب یاری کنند.

کد خبر 6081814

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین