Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ضمیر اکرم» نماینده سابق پاکستان در دفتر ژنو سازمان ملل و کنفرانس خلع سلاح روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: ایران گام‌های صحیحی در خصوص کاهش تعهدات برجامی برداشته است زیرا تاکنون طرف های دیگر این توافق اقدام عملی برای اجرای دقیق آن نشان نداده اند.

وی تاکید کرد: شرط ایران برای توقف کاهش تعهدات برجامی و بازگشتن به وضعیت قبلی، لغو کامل تحریم هاست که این موضوع یک درخواست کاملا معقول و حق طرف ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل با استقبال از اظهارات اخیر دکتر حسن روحانی درخصوص بهبود روابط میان ایران و عربستان، گفت: سخنان رئیس جمهوری ایران پیشرفت بسیار مثبتی است و پاکستان نیز مانند همیشه از هرگونه ابتکار برای پیشبرد گفت وگوها میان تهران و ریاض حمایت می کند.

دکتر «ظفر اقبال چیما» رئیس اندیشکده چشم انداز راهبردی (SVI) در اسلام آباد نیز گفت: ایران همواره آماده عادی سازی روابط با عربستان است اما باید مراقب رفتار عناصر بیرونی از جمله آمریکا بود.

وی اظهار داشت: با توجه به وابستگی سعودی ها به آمریکا، باید گفت آمریکایی ها مخالف تجدید روابط میان تهران و ریاض هستند.

این کارشناس امور امنیتی در پاکستان افزود: پاسخ ایران به عدم اجرای کامل برجام قابل ستایش و خواسته آنان مبنی بر لغو تحریم ها نیز صحیح و به جا بوده است.

وی درعین حال گفت : به نظر می رسد، درصورتی که انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تحولی در شرایط دولت آمریکا ایجاد کند احتمال بازگشت واشنگتن به برجام مطرح می شود.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون در چهارگام از تعهدات برجامی خود شامل عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، افزایش سطح غنی‌سازی به ۴.۵ درصد و برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) کاسته است.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح روز پانزدهم آبان امسال با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات (از نیمه شب شانزدهم آبان) آغاز شد.

برچسب‌ها پاکستان گام چهارم کاهش تعهدات ایران عربستان سعودی ایران خلیج فارس پروندهٔ خبری گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان گام چهارم کاهش تعهدات ایران عربستان سعودی ایران خلیج فارس پاکستان گام چهارم کاهش تعهدات ایران عربستان سعودی ایران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات پاکستانی گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که نخستین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال لاهوری در این کشور به طور رسمی «شاعر ملی» خوانده می‌شود.

در سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند، پس از دیدار با مقامات پاکستانی تفاهم‌نامه سینمایی را هم امضا کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • سنگ تمام پاکستانی ها برای استقبال از رئیس جمهوری ایران | تصاویر
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی