Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@02:26:30 GMT

افزایش 19 درصدی اعتبارات مبارزه با مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۴۴۷

افزایش 19 درصدی اعتبارات مبارزه با مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتبارات سال آینده در حوزه مواد مخدر 19 درصد افزایش یافته است، گفت: سن اعتیاد در قم 20 سال و سن اعتیاد در کشور 24 سال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسکندر مؤمنی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به دستاوردهای نظام درعرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با وجود اقدامات قابل توجهی که انجام شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام اقدامات فرهنگی برای پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا با آموزش و پرورش توافقاتی داشته و طرح یاری‌گران زندگی در مدارس به اجرا درآمده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادر مخدر به وضعیت مبارزه با مواد مخدر در قم اشاره کرد و یادآور شد: اجرای آموزش های ویژه معلمان در خصوص راه های پیشگیری از آلوده شدن نسل جوان از جمله برنامه های در دستور کار در قم است.

وی با بیان اینکه اعتبارات سال آینده در حوزه مواد مخدر 19 درصد افزایش یافته است، گفت: سن اعتیاد در قم 20 سال و سن اعتیاد در کشور 24 سال است.

مومنی نقش علما در پیشگیری و کاهش آسیب های مرتبط با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: استفاده از ظرفیت مبلغان در این زمینه مورد تاکید است و در این خصوص 8 دوره آموزشی برای طلاب خواهر و برادر برگزار شده است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد قم آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، حجت‌الاسلام حسین‌زاده اظهار کرد: پلیس و قوه قضائیه هیچ‌گاه از جرایم مختلف در جامعه غافل نشدند و همواره با همکاری هم در موضوع مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ موفق عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و همکاری و همفکری دادستان تهران، رئیس دادگستری و رئیس پلیس پایتخت در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و کشفیات متعاقب آن گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی و خطرناکی است که همه اقشار، مخصوصاً جوانان را مورد هدف قرار داده که در این زمینه کاری جهادی صورت گرفته است.

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است که امروزه شاهد هستیم که کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران از لوث وجود معتادان‌متجاهر و کارتن‌خواب پاکسازی شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده افزود: امروزه بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر بیش‌از گذشته مورد اهمیت است و به یاری خداوند شاهد هستیم که برخورد پلیس با خرده‌فروشان موادمخدر نتیجه داده است و بیشتر این مجرمان در زندان هستند که این فرصتی را فراهم می‌آورد تا پلیس مبارزه با موادمخدر تلاش خود را برای دستگیری قاچاقچیان و اعضای باندهای بزرگ قاچاق موادمخدر صرف کند.

منبع: فارس

کد خبر 745217

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر