Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اسکندر مومنی،دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر روز سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: ضربه‌های سنگینی به باندهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر و بنیان‌های اقتصادی آن‌ها در کشور واردشده است.

او افزود: ۷۴ درصد مواد مخدر کشف‌شده در یک سال اخیر در استان‌های شرقی کشور بوده که بخش زیادی از این کشفیات با کار اطلاعاتی دقیق انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در این زمینه برخی خلاء‌های قانونی در کشور وجود دارد که حل این خلاء‌ها ضروری است.

مومنی  بابیان اینکه باید همه اموال قاچاقچیان کلان مواد مخدر مصادره شود گفت: مصادره اموال قاچاقچیان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و این موجب شده تا این افراد فرصت دوباره ساماندهی باند‌های مواد مخدر را نداشته باشند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بابیان اینکه درمان اعتیاد بسیار سخت و این بلای خانمان‌سوز سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های پیشگیری در کشور ازجمله استفاده از حوزه‌های علمیه، نهاد‌های فرهنگ‌ساز و آموزش‌وپرورش در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرارگرفته است.

او با تاکید بر اینکه مواد مخدر ریشه ۵۵ درصد طلاق‌ها و عامل مستقیم و غیرمستقیم ۷۰ درصد زندانیان کشور است، گفت: ۵.۴ درصد از جامعه فعال کشور مصرف مستمر مواد مخدر دارند که این آمار در قم نصف میانگین کشوری است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بابیان اینکه تمام شاخص‌های اعتیاد در قم از میانگین کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: دشمن کار‌های هدفمندی در حوزه اعتیاد جوانان و نوجوانان و کاهش میانگین سنی معتادان در قم انجام داده است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این موضوع انجام‌شده است.

مومنی تاکید کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته، ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر بیشتر شده، درگیری با اشرار افزایش‌یافته و شهدای مقابله با مواد مخدر نیروی انتظامی در سال جاری ۸۰ درصد کاهش‌یافته است.

او ادامه داد: با هماهنگی خوب میان دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از معتادان متجاهر از سطح شهر‌های کشور جمع‌آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد ساماندهی شده‌اند.

مومنی مهارت‌آموزی به معتادان را ازجمله برنامه‌های این ستاد دانست و گفت: پس از سم‌زدایی از معتادان در اردوگاه‌های ترک اعتیاد، مهارت‌آموزی به آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده تا زمینه برای اشتغال و بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشفیات مواد مخدر قاچاقچیان مواد مخدر سردار مومنی مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تأمین و ارتقا امنیت در سطح جامعه اظهار کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی در ادامه گفت: طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان لنگرود اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از جمع‌آوری ۳۶ معتاد متجاهر و دستگیری ۶ خرده‌فروش و ۲ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و بیان‌داشت: از این افراد یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک، و ۸ کیلو و ۹۰۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ رحیمی در پایان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های مجموعه است، تصریح کرد: سالم‌سازی محیط اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان از جمله مهمترین ابزارهای کاهش گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است.

کد خبر 6085720

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد