Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس امروز (سه‌شنبه) انجام مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس بلند مدت با این رژیم را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره آتش‌بس بلندمدت با اشغالگران اسرائیلی واخبار جعلی، دروغ‌ها و اتهامات منتشر شده همراه آن را تکذیب و تاکید کرد: این مساله در دیدارهای حماس با میانجی‌ها مطرح نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را ادامه تلاش‌ها برای تحریک‌ و تحریف علیه حماس و موضعگیری‌ها و برنامه‌های مقاومتی آن دانست و احتمال داد این اقدام در راستای درگیر کردن افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن بر برخی امتیازدهی‌های خطرناک انجام شده است.

پیشتر رسانه‌های فلسطینی و عربی اعلام کرده بودند، اسماعیل هنیه و زیاد النخاله، رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در سفر اخیرشان به قاهره، با مسئولان مصری توافق درباره آتش‌بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سازمان ملل، مصر و قطر از چند ماه قبل هدایت رایزنی‌هایی با هدف سازش میان گروه‌های فلسطینی غزه و اسرائیل از راه کاهش محاصره علیه نوار غزه در مقابل توقف اعتراضات فلسطینی‌ها در نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی را برعهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • 200 روز از جنگ غزه گذشت و اسرائیل به اهدافش نرسید
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه