Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@00:53:23 GMT

رئیس‌جمهور کره جنوبی به چین میرود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۶۰۹

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور قرار است در روزهای آتی برای یک نشست سه جانبه به چین برود. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی ۲۳ دسامبر (دوم دی) و یک روز پیش از نشست سه جانبه او با لی کچیانگ، نخست وزیر چین، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در شهر چنگدو در جنوب غرب چین انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت، در این نشست اوضاع کنونی در شبه جزیره کره و راه‌های تقویت همکاری سه جانبه برای دستیابی به خلع سلاح اتمی و صلحی پایدار بررسی خواهد شد.

این دیدار در میان تنش‌های رو به افزایش بر سر مذاکرات متوقف شده اتمی بین کره شمالی و آمریکا برگزار می شود.

انتظار می رود مون جائه این گفتگوهایی جداگانه با آبه و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در جریان این سفر داشته باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی به دنبال رایزنی با رئیس جمهوری چین درباره تحولات اخیر است.

یکی از مقام های دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: ما به دقت شرایط بین کره شمالی و آمریکا را زیر نظر داریم و جانب احتیاط را رعایت می‌کنیم.

رهبران سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی توافق کرده بودند تا نشستی را هر ساله برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برگزار کنند. اما این ابتکار عمل به همکاری دو جانبه بین چین و ژاپن محدود شد.

از آخرین نشست در ۲۰۱۶، روابط بین سئول و پکن بر سر استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی پر تنش شد و روابط کره جنوبی با ژاپن هم به پایین ترین سطح در چند دهه گذشته رسیده است. منبع: ایسنا برچسب ها: رئیس‌جمهور کره جنوبی ، چین ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس جمهور کره جنوبی چین سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن واگذاری زمین جوانی جمعیت در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان ضمن تشریح برنامه‌های سفر استانی دوم هیأت دولت سیزدهم به استان بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری سفر دوم حجت الاسلام رئیسی و هیأت دولت به استان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان آماده حضور رئیس جمهور و هیأت دولت است، افزود: از هفته‌ها قبل کارشناسان نهاد ریاست جمهوری در استان حضور داشته و طرح‌ها و پروژه‌ها را اولویت بندی کرده‌اند همچنین نشست‌های مکرری با هدف طرح‌ها و برنامه‌های سفر استانی دوم به سمنان نیز برگزار شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه افتتاح چند طرح مهم در زمره برنامه‌های سفر حجت الاسلام رئیسی و هیأت دولت سیزدهم به استان است، تاکید کرد: فردا با حضور مسؤولان ارشد کشوری، شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی در سمنان خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دیگر برنامه‌ای است که با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سمنان برگزار می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های محوری با حضور حجت الاسلام رئیسی جشن واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت و خانواده است.

وی با بیان اینکه در این مراسم به صورت نمادین به چند نفر از مشمولان طرح زمین رایگان در قالب جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور، سند زمین اعطا می‌شود، افزود: قواره زمین‌های اعطایی ۲۰۰ متری، ویلایی و برای کسانی است که فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد.

استاندار سمنان نشست «حل مساله» با محوریت تأمین آب با حضور مسئولان و نخبگان استان سمنان را دیگر برنامه سفر رئیس جمهور به استان دانست و ابراز کرد: نشست شورای اداری با حضور رئیس جمهور در مرکز استان سمنان برگزار خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه رئیس جمهور دو دیدار مردمی هم خواهد داشت، تاکید کرد: دیدار مردمی اول ساعت ۹ صبح در مسجد امام خمینی (ره) سمنان و دیدار دوم ساعت ۱۶ در استادیوم تختی شاهرود خواهد بود.

کد خبر 6081383

دیگر خبرها

  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • جشن واگذاری زمین جوانی جمعیت در سمنان برگزار می‌شود
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال واکنش پیشگیرانه برای تنش‌های غرب آسیا