Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از رقابت 11 گروه نمایشی تئاتر در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز خبر داد.

هیوا حاج‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: 12 نمایش از استان‌های کُردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، عراق و ترکیه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی، در این شهرستان به روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر این جشنواره بیان کرد: 11 کار در این رویداد به روی صحنه می‌روند که 6 کار از آنها به کارگردانی هنرمندان استان کردستان، یک کار توسط کارگرانی از کرمانشاه، دو کار را هم تئاتری‌های آذربایجان غربی به روی صحنه می‌برند، یک نمایش نیز از سلیمانیه اقلیم کردستان و کاری دیگر از استانبول ترکیه است.

حاج‌محمدی در مورد اسامی و کارگردان های نمایش ها اظهار داشت: «گراداف» به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی، «سورانه» کاری از غلامرضا همتیان، «سه‌رپیل» به کارگردانی حمیدرضا کردستانی، «ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک» توسط جمیل مفاخری و «چناره‌کان» و «چاوه‌روان» به ترتیب به کارگردانی امید مصطفایی و امیر زارع‌زده از استان کردستان به روی صحنه می‌روند.

وی افزود: «حصار»، «قابووسی میرویان»  و  «به‌بر» به ترتیب به کارگردانی هیمن سهرابی، حامد اسماعیل‌وند و ابراهیم ابراهیمی از استان آذربایجان غربی، «جن و جنوکه» کاری از سعید پاکزاد از استان کرمانشاه، «باوک» به کارگردانی صدیق عزیز باوان از استان سلیمانیه اقلیم کردستان، «گزارش به آکادمی» به کارگردانی اول تونجای از استانبول ترکیه به روی صحنه می‌روند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی از امروز تا ۲۳ آذرماه جاری در سالن نمایش و پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، بلیط های این نمایش از طریق ایران تئاتر به آدرس https://www.iranconcert.com/ قابل تهیه است.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از 5 الی 25 اردیبهشت ماه، ساعت 30/19 در تماشاخانه مهر به روی صحنه می رود. نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند.

 او پیشنهاد داده است که در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری.علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید