Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فیلیپین تصمیم دارد تا به بیش از دو سال قانون حکومت نظامی در جنوب این کشور پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم پس از آن از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین گرفته شد که نیروهای دولتی به طرز قابل ملاحظه‌ای اعضای گروه‌های شبه نظامی را دستگیر و رهبران آنها را از پای درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوترته پس از آن منطقه میندانائو واقع در جنوب فیلیپین را تحت قانون حکومت نظامی قرار داد که صدها تن از شبه نظامیان محلی مرتبط با داعش در ۲۳ مه ۲۰۱۷ ساختمان‌های دولتی را تحت تصرف خود درآوردند و این به بدترین بحران امنیتی برای دوترته بدل شد.

سربازان ارتش فیلیپین پس از پنج ماه حملات هوایی شدید و تهاجم زمینی با کمک هواپیماهای تجسسی استرالیایی و آمریکایی موفق شدند این منطقه را از تصرف دربیاورند اما کنگره فیلیپین تمدید قانون حکومت نظامی را سه بار پس از هشدار دوترته که ممکن است شبه نظامیان بار دیگر نیرو بگیرند و توطئه چینی کنند، تصویب کرد.

سالوادور پانه‌لو، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین گفت، دوترته گفته که تصمیمی برای تمدید این وضعیت ندارد که در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود و این تصمیم را در حالی گرفته که مشاوران امنیتی و دفاعی‌اش در ارزیابی خود گفته‌اند، تروریست‌ها و افراط گرایان به دلیل از دست دادن رهبران خود و کاهش جرم در منطقه تضعیف شده‌اند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاخ ریاست جمهوری به ظرفیت نیروهای امنیتی ما در حفظ صلح و امنیتی در میندانائو بدون تمدید قانون حکومت نظامی اطمینان دارد. به مردم در این منطقه اطمینان داده شده که هرگونه تهدید جدی در منطقه در نطفه خفه می‌شود.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین به دوترته گفته که شبه نظامیان افراطی مسلمان دیگر نمی‌توانند حمله و تصرفی چون حمله به ماراوی را انجام دهند؛ در عملیات نیروهای ارتش بیش از ۱۰۰۰ نفر که اکثرا شبه نظامی بودند در کنار غیرنظامیان و سربازان کشته شدند. سربازان در تلاش برای شکست شبه نظامیان در این منطقه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند.

اما سیاستمداران اپوزیسیون گفته بودند قانون حکومت نظامی بر خلاف قانون اساسی است؛ چون یک اقدام شدید است که می‌تواند تنها زمانی اجرایی شود که یک شورش جدی علیه دولت موجود به وقوع بپیوندد. آنها همچنین می‌ترسیدند که این مساله باعث شود تا دوترته در سراسر فیلیپین این قانون را وضع کند.

کشورهای خارجی هم نگرانی خود را درباره این قانون اعلام کردند اما وزیر دفاع فیلیپین گفته که این قانون که در میندانائو اعمال شده در مقایسه با قانون حکومت نظامی دوران دیکتاتوری فردیناند مارکوس در سال‌های ۱۹۷۰ "خفیف" است.

وزیر دفاع فیلیپین همچنین گفت، تاجران به دلیل قانون حکومت نظامی بی میل به سرمایه گذاری در منطقه جنوب هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی فیلیپین حکومت نظامی دولت انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم

حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین گردهمائی ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در گلستان گفت: گردهمائی عهد حضور با هدف سازمان دهی و انسجام بخشی ائمه جمعه در راستای آموزش‌های مد نظر برای شبکه امامت و موضوعاتی در راستای جهاد تبیین تا پایان سال در هشت منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعیت، مسجد، نوجوان و آموزش و پرورش از موضوعات گردهمائی دو روزه ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی است.

او بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب در قالب اردوی راهیان پیشرفت را هم از برنامه‌های این گردهمائی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین