Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه توسعه اقتصادی کشورها بدون توسعه شهرک‌های صنعتی ممکن نیست از این رو مسئولان خراسان جنوبی در تلاش‌ هستند با رفع مشکلات واحدهای صنعتی گام مهمی در رونق تولید بردارند. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مزیت شهرک‌های صنعتی این است که امکانات و نیازهای واحدهای صنعتی را از قبیل آب، برق، مخابرات، معابر و شبکه‌های روشنایی و شبکه جمع آوری فاضلاب و آب‌های سطحی و همچنین گاز طبیعی را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به منظور تحقق بخشیدن به امر ساماندهی استقرار صنایع، شرکت‌های تابع اصلی در استان‌های مختلف ایجاد شد که در این راستا پس از تشکیل استان خراسان جنوبی، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در آبان ماه سال 1383 تاسیس شد.

حفظ وضعیت موجود جزو اولویت‌ها است و برنامه‌ریزی شده واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگرداننده یا به سرمایه گذاران جدید واگذار شود چون زیرساخت‌های آن آماده است و سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند تا بار دیگر از ظرفیت‌های داخلی هر منطقه برای شکوفایی صنعت و معدن بتوان بیشتر بهره گرفت چون حرفه‌آموزی کارگران و جویندگان کار در صنایع کوچک ضمن اشتغال پایدار باعث شکوفایی صنعت نیز می‌شود.

در حال حاضر توسعه اقتصادی کشورها بدون توسعه شهرک‌های صنعتی که محلی برای تسهیل در فرآیند تولید و تجمیع فعالیت‌های صنعتی و شرکت‌های کوچک، متوسط و بعضا بزرگ هستند ممکن نیست.

‌‌تخصیص یک درصد ‌مالیات‌های ارزش افزوده برای توسعه شهرک‌های صنعتی4 پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اجرا می‌شودتهران| محدوده شهرک‌های صنعتی خصوصی رباط‌کریم تعیین تکلیف می‌شود

این توسعه می‌تواند مؤثرترین وسیله برای نیل به اهداف مطرح شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد؛ اهدافی که شامل تأمین نیازهای داخلی، ایجاد اشتغال، افزایش قدرت اقتصادی، بهبود بهره‌وری و کارایی و بهره‌برداری بهینه از منابع اقتصادی و رشد مطلوب و همه جانبه اقتصاد ملی استو

توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از آن جهت مهم است که بخش عمده آن را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، بنگاه‌هایی که سهم قابل توجهی در اشتغال و ارزش افزوده و حضور در زنجیره تامین بنگاه‌های بزرگ دارند.

در حال حاضر 330 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی فعالیت دارند که حدود 96 درصد آن صنایع کوچک هستند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 400 میلیارد ریال برای راه‌اندازی واحد‌های کوچک صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.

مرتضی عابدینی با اشاره به راه‌اندازی 4 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از آغاز امسال گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده برای ایجاد واحد‌های کوچک صنعتی جدید هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه با این سرمایه گذاری‌ها برای 200 نفر در استان شغل ایجاد می‌شود بیان کرد: بسته‌بندی مواد غذایی، تولید ظروف پلاستیکی، کنستانتره آهن، تولید شیرآلات، محصولات بهداشتی چینی و ریخته‌گری از جمله این واحدها است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: تعدادی از این واحدها تا سال آینده و برخی نیز تا سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

استان خراسان جنوبی در زمینه صنعت ظرفیت‌های خوبی دارد که در این راستا باید برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف این استان اقدام شود.

انتهای پیام/253/ح

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مرتضی علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در  قالب سفر هیات دولت به استان سمنان ، واحد تولیدی زرین بافت مهربان تولید کننده کیسه‌های پروپیلن ساده تک رشته‌ای و چند رشته‌ای با سرمایه گذاری حدود ۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵ نفر را در شهرک صنعتی جنت آباد ایوانکی را افتتاح کرد.
همچنین با حضور وزیر صمت واحد تولیدی پاسارگاد صنعت باطری تولید کننده انواع جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار هم به بهره برداری رسید.
این واحد با اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی و اشتغال زایی ۶۰ نفر و ظرفیت تولید ۲ هزار تن جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار آغاز به کار کرد.
وزیر صمت در حاشیه افتتاح این واحد‌ها، از اجرای سیاست‌هایی برای توسعه کمی و کیفی صنعت و راه اندازی واحد‌های راکد با توجه به شعار سال و تاکید بر مشارکت مردمی با عنوان جهش تولید خبر داد و گفت: وزارت صمت برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در کنار آنان است
مرتضی علی آبادی با بیان اینکه سمنان از استان‌های صنعتی و پیشرو در کشور است افزود: در این سفر طرح‌های ویژه حمایت از واحد‌های صنعتی با دستور رئیس جمهور اجرا خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند