Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:35:19 GMT

دانشجویان در دام جنجال‌های سیاسی و جناحی نیفتند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۷۳۶

دانشجویان در دام جنجال‌های سیاسی و جناحی نیفتند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) گفت: ۱۶ آذر، به عنوان نماد بصیرت سیاسی دانشجویان ثبت شد.

دکتر حسن مروتی در مراسم روز دانشجو دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، اظهار کرد: دانشجو یعنی جوینده دانش و دانشجو از برترین صفات انسان‌های حق‌طلب است و دانشجویی زمان نمی‌شناسد و خاص یک دوره‌ محدود و یک مقطع سه - چهارساله نیست؛ تازه این اول راه است راهی که از دانشگاه و این ایام شروع می‌شود و تا پایان عمر ادامه دارد و باید ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشجویان با بصیرت، اعتراضی به سفر معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا کردند که به دنبال آن، سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: این حادثه به عنوان نماد بصیرت سیاسی دانشجویان و ظلم‌ستیزی این قشر روشنفکر و هوشیار، در تاریخ و حافظه‌ ملت ما ثبت شد و به عنوان روز دانشجو شناخته شد و همه ساله با بزرگداشت این روز مهم تاریخی و زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان دانشجو ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با آرمان‌های آن شهدا تجدید پیمان می‌کنیم.

مروتی اضافه کرد: در اینجا لازم است که اشاره‌ای به فرموده مقام معظم رهبری شود که فرمودند «لازم است دانشجو از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد، ولی از سیاست‌بازی و افتادن در دام جنجال‌های سیاسی و جناحی بپرهیزد.

این مسئول بیان کرد: در محیط دانشگاه، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان دانشجو، در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد، نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‌جویی و با عصبانیت و با بهانه‌گیری نباید اشتباه کرده اما نقادی باید کرد. در عین حال نقدپذیر هم باید بود.

گفتنی است، در پایان مراسم از نفرات برتر کلیه‌ گروه‌های آموزشی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 16 آذر دانشگاه آیت الله بروجردی روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان