Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرآیند ممیزی داخلی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استاندارد ISO/IEC 27001:2013 در واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پالایش گاز ایلام به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ممیزی یادشده از سوی شرکت مشاور با هدف پایش و ارزیابی این سیستم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد آمادگی برای شرکت در ممیزی مستقل سیستم‌های مدیریتی و دریافت گواهینامه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه در سه فاز طراحی، پیاده‌سازی و استقرار، پایش و بازنگری انجام شده است. خط مشی و هدف این پروژه، تهیه اسناد پایه، شناسایی دارایی‌های اطلاعاتی، تهدیدها و آسیب‌پذیری‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارزش‌گذاری آنها، محاسبه ریسک و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با آن است.

با توجه به روند رو به رشد تهدیدها و حملات سایبری، حفاظت از اطلاعات در برابر دسترسی‌های غیرمجاز برای همه سازمان‌ها ضروری، اجتناب‌ناپذیر و حیاتی به شمار می‌آید که مستلزم مدیریتی تاثیرگذار است.

استفاده از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مناسب، شامل مجموعه‏‌ای از خط مشی‌ها به منظور فراهم کردن مدلی برای ایجاد، توسعه و نگهداری امنیت منابع اطلاعاتی اعم از دارایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان الزامی است. سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با به‌کارگیری فرآیند مدیریت مخاطرات از محرمانگی، صحت و دسترس‌پذیری اطلاعات محافظت می‌کند و به طرف‌های ذی‌نفع این اطمینان را می‌دهد که مخاطرات، مدیریت و کنترل می‏‌شوند.

در دو دهه اخیر، استانداردهای مفیدی در حوزه امنیت اطلاعات تدوین شده که استاندارد ISO/ IEC 27001 یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای جهانی در این باره است و هدف از تهیه آن، ارائه الگویی برای ایجاد، اجرا، بهره‌برداری، پایش، بهبود و ارتقای سامانه مدیریت امنیت اطلاعات است.

منبع: شانا

کلیدواژه: سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پالایشگاه گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر