Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد برنچی عضو انجمن صنعت تأسیسات و سندیکای شرکت‌های تأسیساتی در ششمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور، با اشاره به اینکه ایران حدود ۲۰ سال پیش در زمینه تأسیسات حرارتی و برق با سیستم گرمایشی تابشی که در اروپا به آن توجه ویژه‌ای می‌شد، آشنا شد، گفت: این تکنولوژی گرمایشی تابشی در همان سال‌ها وارد ایران شد و در این سال‌ها در این خصوص علاوه بر بومی‌سازی این موضوع این برنامه می‌تواند حرفی برای گفتن در صادرات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انرژی‌های نو مانع انتشار ۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور

وی با بیان اینکه دولت باید از این تکنولوژی از شرکت‌های فعال در این زمینه حمایت کند تا علاوه بر اشتغالزایی موجب ارزآوری برای کشور نیز شود اظهار کرد: در همان سال‌های نخستین که ایران با سیستم گرمایشی تابشی که به تازگی از اروپا وارد ایران شده بود قطعات آن را وارد می‌کرد، اما الان با ورود شرکت‌های سازنده و فعال این محصول و این تکنولوژی به طور کامل بومی‌سازی شده و تنها ۲ قطعه کوچک آن وارد کشور می‌شود.

عضو انجمن صنعت تأسیسات و سندیکای شرکت‌های تأسیساتی با اشاره به نصب این سیستم‌ها در سالن‌های بزرگ به خصوص سالن‌های ورزشی که می‌توان ۵۰ درصد مصرف برق و ۹۰ درصد مصرف گاز را کاهش داد، افزود: متأسفانه در برخی از سالن‌های ورزشی و سالن‌های بزرگ همچنان از موتورخانه حرارت مرکزی استفاده می‌شود که این اقدام سالانه اتلاف انرژی بالایی در کشور تحمیل می‌کند و حتی با نصب این موتورخانه‌های حرارت مرکزی مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد.

برنچی با بیان اینکه در این سیستم فقط گاز داخل لوله دستگاه سوخته و حرارت ایجاد می‌کند و تابش از زیر سقف به زمین انتقال می‌یابد، گفت: با این سیستم گرم‌کننده تابشی لوله‌ای محیط‌های مسقف و بزرگ سریعاً گرم می‌شود در حالی که در سیستم‌های قدیمی موتورخانه‌ها باید حتی چند روز و یا چند ساعت قبل روشن شود.

وی افزود: برای گرمایش یک سالن هزار متری ۶ دستگاه از این دستگاه‌ها نصب می‌شود و میزان مصرف برق آن‌ها تنها ۱۰۰ وات است یعنی به اندازه یک لامپ ۱۰۰ واتی مصرف برق این دستگاه‌ها است در حالی که موتورخانه حرارت مرکزی ۲ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

برنچی گفت: این دستگاه‌ها در حال حاضر در بازار هر دستگاه ۷.۵ میلیون تومان است که سرمایه اولیه آن هم بسیار اندک است.

برنچی با بیان اینکه سیستم گرمایشی لوله‌ای ۵۰ سال است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: متأسفانه همان دو قطعه‌ای که این سیستم‌ها نیازمند واردات آن‌ها هستند نیز با مشکلاتی در گمرک مواجه شده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سهراب سهرابی در برنامه سلام خبرنگار به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت: همان طور که می‌دانید گندم در ایران و جهان یک غله بسیار مهم و استراتژیک است و در کشور ما بیش از ۴۰ درصد از انرژی و پروتئین مردم ایران از گندم تأمین می‌شود، گندم یکی از مهمترین محصولات زراعی در چرخه تناوبی است و برنامه‌های راهبردی و خوبی برای گندم کشور داریم. مهمترین اقدامات عبارتند از: تولید و ساماندهی بذور اصلاح شده، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت‌های مکانیزه شامل کشت روی پشته، کشت کف جوی و کشت مستقیم در بقایای گیاهی، مدیریت بهینه آفات، کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و کاهش ضایعات برداشت محصولات کشاورزی، این اقدامات را از گذشته شروع کردیم و با توجه به شعار سال با مشارکت کشاورزان انجام می‌دهیم.
مجری طرح گندم گفت: تقریباً صد درصد از برنامه تولید در گندم کشور توسط کشاورزان عزیزمان انجام می‌شود. در همین راستا دو برنامه مهم هم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است که اولین آن طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مشارکت کشاورزان دیم کار کشور از چهار سال گذشته شروع کرده و امسال سال چهارم آن است، در سطح ۵/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است، اقدام بعدی بحث کشت قراردادی است که با مشارکت کشاورزان این کار در سطح ۳/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: اقدام دیگری که با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد شروع کردیم تولید نان کامل است، تعریف نان کامل به زبان ساده این است که حداکثر ۴ درصد از سبوس دانه استخراج می‌شود همه اجزای دانه شامل پوسته بیرونی که داخل آن فیبر، جوانه گندم که حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان و نشاسته که کربوهیدرات‌ها را تأمین می‌کند در آن هست. این اقدام می‌تواند هم جهش تولیدی در تأمین نیاز گندم کشور داشته باشد و سلامت جامعه را به دنبال دارد که انتظار داریم مجموعه نخبگان از شبکه و مردم ایران از این طرح استقبال کنند، این کار را به شکل پایلوت در استان‌ها شروع کردیم.
سهرابی افزود: در فرهنگ عمومی جامعه نان‌های سفید مشتری و تقاضای بیشتری دارد در صورتی که از لحاظ سلامت جامعه، از لحاظ تأمین انرژی و پروتئین نان‌های سبوس دار بسیار مقوی‌تر هستند و سلامت جامعه را تضمین خواهند کرد. البته استارت این کار دو سال قبل شروع شده، و آن زمان میزان خرید تضمینی گندم ۷/۵ میلیون تن بود، در سال گذشته این عدد به ۱۰/۵ میلیون تن رسید و برنامه داریم در یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار در محصول گندم برسیم و وابسته به بیگانگان نباشیم.
وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی دنیا گندم ابزار قدرت و ابزار امتیازگیری است ما باید بتوانیم غذای اصلی را در داخل کشور توسط کشاورزان خودمان تولید کنیم و این کار با توجه به دانش بخش تحقیقات، دانش و توانمندی که کشاورزان دارند قطعاً شدنی است و حمایت‌هایی که دولت در این خصوص دارد به نظر می‌رسد که عملیاتی شود.
مجری طرح گندم افزود: با توجه به اتفاقات و بارش‌هایی که در کشور افتاده و پیش بینی که سازمان هواشناسی کشور دارد برآوردمان این است که امسال میزان تولید گندم حدود ۱۳/۵ میلیون تن باشد و میزان خرید هم قطعاً از ۱۰/۵ میلیون تن عبور خواهد کرد و این قطعاً چیزی نیست جز لطف و عنایت خداوند متعال، برنامه مجموعه دست اندرکاران و مشارکت بسیار خوب کشاورزان است.

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس به شایعات درباره آسیب به تأسیسات ایران پایان داد
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد