Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@03:04:18 GMT

ارز دیجیتال چین با نام DCEP راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۸۵۶

ارز دیجیتال چین با نام DCEP راه اندازی شد

پول نیوز - بانک مرکزی چین برای راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتال خود در حداقل دو شهر بزرگ آماده می شود.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از کوین دسک، طبق گفته منابع خبری مالی چین، انتظار می‌رود بانک مرکزی این کشور به طور آزمایشی یوان کاملاً دیجیتال را در شهرهای شنزن و سوژو راه اندازی کند. این طرح آزمایشی ممکن است در سایر نقاط هم اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این آزمایشات شامل مشارکت شرکت های دولتی هم می شود مثل چهار بانک اقتصادی بزرگ چین - بانک صنعت و بازرگانی چین، بانک چین، بانک سازندگی چین و بانک کشاورزی چین و سه شرکت مخابراتی این کشور - چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یو نیکام.

 

طرح آزمایشی  در دنیای واقعی مثل بخش های حمل و نقل، آموزش و مراقبت های بهداشتی به کار گرفته می شود. بانک های شریک می توانند سناریوهای آزمایشی خود را برای این ارز دیجیتال طراحی کنند.

 

دو مرحله اول این طرح آزمایشی در مقیاس کوچکتر در پایان سال 2019 اجرایی می شود. مرحله بعدی که در 2020 در شهر شنزن عملی میشود، مقیاس بزرگ تری دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، انتظار می رود DCEP به زودی پس از این آزمایش ها به طور کامل راه اندازی شود.

 

بانک مرکزی چین پس از اعلام پروژه لیبرای فیسبوک در ماه ژوئن، تلاش‌های خود برای ساخت ارز دیجیتال را سریع تر کرد. لیبرا احتمالاً یک پول با ثبات است که تحت حمایت ارزهای بی پشتوانه و اوراق قرضه دولتی قرار دارد.

 

DCEP احتمالا شباهت هایی با لیبرا خواهد داشت ولی جزئیات فنی آن هنوز توضیح داده نشده است. مقامات بانک مرکزی چین می گویند این ارز دیجیتال برای جایگزینی پول نقد در چرخه مالی طراحی شده است و قابلیت حمل و ناشناس بودن از ویژگی‌های آن خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی چین ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر اظهار داشت: روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

صبح امروز برخی رسانه‌های غیررسمی مدعی انتشار ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی توسط بانک مرکزی شده بودند.

کد خبر 845485 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد