Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@16:34:43 GMT

روایت زندگی یک طلبه در «مهدی که به دنیا آمد»

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۹۳۰

روایت زندگی یک طلبه در «مهدی که به دنیا آمد»

مستند «مهدی که به دنیا آمد» به کارگردانی امیر مهدی حکیمی و حجت بامروت با حضور عوامل تولید و علاقه مندان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران و از پوستر این فیلم رونمایی شد.

به گزارش قدس آنلاین، مستند «مهدی که به دنیا آمد» به کارگردانی امیر مهدی حکیمی و حجت بامروت با حضور عوامل تولید و علاقه مندان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران و از پوستر این فیلم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند در دو بخش جایزه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد.

حکیمی گفت: از همه دوستانم که کنار من بودند و ما را در ساخت این فیلم همراهی کردند، تشکر می کنم. مدت دوسال از مهر ۹۶ تا مهر ۹۸ کنار هم بودیم و این مستند حاصل کار جمعی بود.

مهدی زریفی، سوژه این مستند و طلبه ای که مبلغ دینی ناشنوایان به زبان اشاره است، گفت: حدود دو سال و نیم پیش که آقای حکیمی به هییت ناشنوایان آمدند، اول راضی نشدم ولی بخاطر اینکه شاید نتیجه کار باعث آشنایی مردم با مشکلات ناشنوایان شود، قبول کردم که مستند ساخته شود، امیدوارم که اثرگذار باشد.

حجت الاسلام سید کاظم علوی، فیلمساز و پژوهشگر سینمایی درباره این مستند گفت: به آقای حکیمی به عنوان طلبه ای که اثری جدی در مدیوم سینما ساخته است، تبریک می گویم. با دیدن این فیلم، معنای بلندی به ذهنم خطور کرد و این کاری است که از پس طلبه ها برمی آید، فیلمساز متدین و انقلابی هم داریم ولی زبان طلبه فرق دارد. اگر طلبه ها وارد سینما شوند نتیجه اش فیلم خوب اینچنینی می شود ولی متأسفانه طلبه ها وارد عرصه سینما نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: می توان نام بعثت یا رسالت را هم روی این فیلم گذاشت چون کاری که این طلبه انجام داد، آینه تمام نمای رسالت پیامبر است. کار این فیلم همچون رسالت پیامبر در تبلیغ دین است. اگر بزرگان تصمیم گیرنده از حوزه علمیه در این جمع حضور داشتند به آنها می گفتم که طلبه ها کارهای بزرگی می توانند بکنند، این فقط یک مستند بود که چنین زیبا ساخته شد.

حجت الاسلام مجتبی الهی، کارشناس دینی هم در سخنانی گفت: مهدی زریفی، معارف دین را به زبان اشاره برای ناشنوایان بیان می کرد و مهدی حکیمی هم زبان تجویدی قرآن را برای نسل جوانی که چندان آشنا با این زبان نیست به زبان تصویر درآورد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روایت زندگی یک طلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم

زهره سربازی برنده دومین دوره از جشنواره پژواک رادیویی درباره این جشنواره و حضورش در دوره سوم این رویداد به خبرنگار مهر بیان کرد: امسال هم با یک مستند رادیویی در جشنواره حضور دارم و از آنجایی که نزدیک به ۲ سال است که مادر هستم، امسال اثری را با عنوان «من یک مادر هستم» برای جشنواره پژواک آماده کردم که به مرحله نهایی هم راه پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش برنامه های مستمر نیز مستند «این یک تجربه است» امتیاز بالای ۷۰ کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. این مستند مرهون پژوهش و قلم شهاب شهرزاد مجری باسابقه رادیو است.

سربازی درباره دلیل انتخاب مستند نسبت به دیگر قالب های برنامه سازی در رادیو تصریح کرد: برای من قالب مستند جذاب ترین قالب رادیویی است، تمام تلاشم این است که برای ساخت مستند از همه عناصر بهره ببرم. قدم به قدم در محیط قرار بگیرم، صداهای مختلف را ضبط کنم و از عنصر افکت و صدای شاهد به خوبی استفاده کنم تا مستند از جذابیت شنیداری برخوردار باشد.

این برنامه ساز جوان رادیو ایران با اشاره به اقبال مخاطب نسبت به مستندهای رادیویی ادامه داد: مستند صوتی گونه ای است که حتی برای عموم مردم هم بسیار جذاب است. وقتی تصویر حذف می شود، قدرت تخیل پروبال می گیرد و مخاطب قدم به قدم با مستند همراه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی ژانر مستند رادیویی برای مخاطب عنوان کرد که فقط کافی است مستند صوتی به عموم مردم هم معرفی شود تا بتوانند از فضای آن بهره بگیرند.

سربازی در پایان درباره حضورش در جشنواره پژواک رادیو گفت: سال گذشته چهار مستند به جشنواره ارسال کردم که در هفت بخش از جمله تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری و … نامزد دریافت جایزه شدند و در روز اختتامیه یکی از آثارم با نام «بازی» جایزه بخش اصلی را کسب کرد.

کد خبر 6080604 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • اولین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد