Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:45:58 GMT

غنی سازی ۱۲ هزار هکتار جنگل در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۹۶۷

غنی سازی ۱۲ هزار هکتار جنگل در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۲ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان با بذرهایی همچون بادامک، بلوط، بادام تلخ، ارژن، زالزالک، تنگرس و... غنی‌سازی و تقویت شده است.

شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه مدیریت بوم‌سازگان زاگرس، عملیات اصلاح، احیا، تقویت و غنی‌سازی جنگل‌های استان با بذرهای گوناگونی با موفقیت انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هدف از این کار مهم حفظ وضع موجود و حفظ ذخایر جنگلی، احیا جنگل‌های مخروبه، افزایش کیفیت گونه‌های بومی جنگل، افزایش کمیت، تراکم جنگل، حفاظت از خاک، جلوگیری از فرسایش، کنترل سیلاب و ... است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس را باعث پایداری حیات طبیعت و زندگی مردم محلی دانست و افزود: اداره‌کل منابع طبیعی استان برای جلوگیری از تخریب و احیای جنگل‌های زاگرس از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

نجفی با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از جنگل‌ها بایستی با اجرای اصول فنی مناسب توسعه یابد، افزود: طرح بوم‌سازگان زاگرس با مشارکت ۱۱ استان زاگرس نشین برای مقابله با خشکسالی، آفات، بیماری‌های حوزه زاگرس و... اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار