Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:10:33 GMT

مشهد رتبه دوم حمل و نقل ریلی کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۹۷۳

مشهد رتبه دوم حمل و نقل ریلی کشور را دارد

محمدهادی مهدی‌نیا روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دوم قطارشهری مشهد افزود: تلاش می‌کنیم فاز اول خط سوم قطارشهری را نیز در مسیر هفت ایستگاه تا یک و نیم سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: با اصلاح نرخ سوخت سهم حمل‌ونقل عمومی در ترددهای شهری افزایش یافته لذا باید زیرساخت‌های لازم را فراهم و شبکه حمل‌ونقل را کامل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی‌نیا گفت: احداث خط چهارم قطارشهری مشهد نیز در برنامه سال‌های ۹۸ و ۹۹ نبود اما در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: در خطوط یک و ۲ قطارشهری مشهد نتوانستیم از نظر معماری در ایستگاه‌ها شخصیت‌سازی کنبم که این مهم در خطوط سوم و چهارم باید مورد توجه باشد.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این ایستگاه مسیر خط دوم کامل شد، البته احداث ایستگاه شهرک سلامت نیز در برنامه آتی قرار دارد.

محمد رضا کلائی افزود: همچنین ساخت پایانه‌ اتوبوسرانی در شهرک سلامت برای اتوبوس‌های شهری در برنامه‌ کاری است که عملیات اجرایی آن تا پایان دی‌ ماه امسال آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی طبق برنامه اجرا شود.
 

افزایش ۱۵ درصدی مسافران قطارشهری

معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: با افتتاح ایستگاه کوهسنگی پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران در خطوط قطارشهری مشهد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.
خلیل‌الله کاظمی افزود: اصلاح روند پرداخت کرایه در خطوط قطارشهری بر اساس مسافت سفر نیز در دستور کار بوده و اقدامات کارشناسی در این خصوص صورت ‌گرفته‌ است.
وی ادامه داد: مطالعات ایجاد توقفگاه اتوبوس در شهرک سلامت نیز در دست انجام است، تلاش می‌کنیم با گسترش حمل‌ونقل عمومی و پاک در جهت کاهش آلودگی هوا در این کلانشهر گام برداریم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: در مشهد کارهای عام‌المنفعه به سرعت به نتیجه می‌رسد و همراهی و همکاری خوبی بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: باید اهداف بلند و متعالی نظام با خدمت‌رسانی شایسته به مردم محقق شود و مسوولان مشهد می‌توانند الگوی موفقی در خدمت به مردم باشند.
وی ادامه‌داد: هرچه آرمان‌ها بزرگتر باشد خدمت‌رسانی شایسته‌تری صورت می‌گیرد، خدمت‌رسانی با اهداف و آرمان‌های کوچک محدود می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تکمیل زیرساخت‌های شهری و حمل‌ونقلی از اولویت‌هاست و برای تحقق آن همراه و در کنار مدیریت شهری هستیم.
احمد یزدان‌پناه افزود: پیگیری‌های لازم برای گرفتن مجوز ۶۰ دستگاه واگن برای خط یکم قطارشهری از وزارت کشور نیز در دست انجام است و امیدواریم با همدلی و همکاری توسعه بیشتری در حوزه شهری مشهد را شاهد باشیم.
ایستگاه کوهسنگی خط دوم قطارشهری مشهد به عنوان "نخستین سازه ایستگاهی تیر شیشه‌ای" در کشور روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان شهری و استانی در این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.
این ایستگاه ۱۳۵متر طول، ۲۰ متر عرض و ۲۳ متر عمق دارد. برای تکمیل ایستگاه قطار شهری کوهسنگی مشهد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه‌ شده‌ است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام رضا حمل و نقل خدمت رسانی دستگاه های اجرایی شهرداری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛محمد محمدی با اعلام این خبر افزود: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یکماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد، امروز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیرو‌های بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تامین آب روستا‌های "چشمه شیرین"، "دول گلاب"، "گله دار"، "زید"، "تلخاب"، "زرانگوش" و روستای آهنگران بخش هندمینی مرتفع گردید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه خانه آب دربند و آبرسانی سیار تامین می‌شد.

دیگر خبرها

  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳