Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سازمان‌ها بودجه خوبی برای تحقیقات دارند که دانشگاه‌ها می‌توانند با تدوین طرح‌های تحقیقاتی موثر از این بودجه استفاده کنند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه مشترک سازمان ایمیدرو با این دانشگاه صنعتی گفت: این سازمان بودجه خوبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می‌توانند با تدوین طرح‌های تحقیقاتی موثر از این بودجه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو افزود: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا این دانشگاه و سازمان ایمیدرو طرح‌های تحقیقاتی مشترک و اثرگذار با یکدیگر داشته باشند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: این دانشگاه براساس قراردادی که با اتاق بازرگانی تهران دارد درحال پیگیری پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های معدنی است.
 معتمدی خاطرنشان کرد: قرارداد این دانشگاه با اتاق بازرگانی تهران یک فعالیت بلند مدت و مستمر خواهد بود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر ایمیدرو طرح های تحقیقاتی پروژه معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره

محمدرضا معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که برداشت گل محمدی از تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ اصله گل محمدی در سطح پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.

وی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره، پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از اواسط فروردین آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.

معصومی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.

وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر