Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی هویت بخشی دام تاکنون از جمعیت 180 هزاری دام در رشتخوار تنها 3440 راس دام سبک و سنگین شناسه 15 رقمی هویت بخشی و بیمه اجباری را پیگیری و دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به روند ادامه دار اجرای طرح ملی هویت بخشی دام در این شهرستان گفت: برابر تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص «نگهداری دام زنده و جلوگیری از قاچاق دام»، با هدف اصلاح نژاد دام، افزایش بهره وری و همچنین جلوگیری از قاچاق این طرح همزمان با سرتاسر کشور در رشتخوار نیز انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح ملی هویت بخشی دام و جلوگیری از قاچاق آن نیازمند همکاری دامداران در این شهرستان است، افزود: این طرح با محوریت دام روستایی در ۳ گونه دامی سبک و سنگین شامل گاو، گوسفند و بز با پلاک های مختص دام های اشاره شده در رشتخوار دنبال می شود.

رضایی با تاکید بر اینکه در این طرح هر دام دارای یک کد هویتی ۱۵ رقمی می شود، یادآور شد: جمعیت دامی شهرستان رشتخوار بالغ بر 180 هزار راس دام سبک و سنگین است، که از این تعداد تا کنون تنها 1470 راس گاو، 1917 راس گوسفند و 53 راس بز در طرح ملی هویت بخشی دام ثبت شده است.
 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه استقبال از اجرای طرح با وجود مزایای آن به خوبی دنبال نشده است، افزود: در این طرح تمام دامها بایستی هویت گذاری شوند، که پس از مهلت مقرر حمل و نقل دام زنده که بدون پلاک باشد بعنوان دام قاچاق محسوب شده و توسط نیروهای محترم انتظامی توقیف و بعنوان دام قاچاق ضبط و فرد خاطی به مراجع قانونی معرفی می گردد. مهلت اجرای آن برای دام سنگین به اتمام رسیده است و برای دام سبک تا بهمن ماه جاری می باشد.
 

وی همچنین با اشاره به اینکه شرکت تعاونی نیاز دامداران و دفتر مایه کوبی دکتر شمشیری اجرای طرح هویت بخشی دام در سطح شهرستان رشتخوار را دنبال می کنند، یادآور شد: این شرکت ها با مجوز رسمی و معرفی نامه از سوی معاونت امور دامی جهاد کشاورزی ارائه خدمات به دامداران عزیز در سطح شهرستان رشتخوار را دنبال می کنند.


وی در رابطه با هزینه بیمه و اجرای طرح پلاک گذاری هئیت بخشی نیز گفت: در این طرح هر راس گوسفند به مبلغ 41171، گوسفند نابالغ 28089، بز بالغ 33696، بز نابالغ 24350، گاو آبستن و شیری 330837، گوساله ماده 25524 و گاو نر 190946 هویت گذاری و بیمه خواهند شد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

 استاندار اصفهان در سفر منطقه‌ای به شرق اصفهان و بازدید از طرح رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر گفت: یکی از طرح‌های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به بازدید از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان افزود: امسال در سفر منطقه‌ای شورای اداری استان به شرق شهرستان مسائل چالش‌آفرین منطقه بررسی و از طرح‌های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


او گفت: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش‌های مردم در این حوزه‌ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.


استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.


احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» از سال‌های گذشته آغاز شده است.


بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح این رینگ از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در سال‌های گذشته احداث شده است.


حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتون‌آباد، به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.


مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.


عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار آن در حال اجراست.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن