Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد یک فرد ناشناس با ارسال ایمیلی به این وزارت‌خانه مدعی شده است که در سی ایستگاه متروی مسکو بمب و مواد منفجره جاسازی شده است.

نیروهای امنیتی روسیه و عوامل وزارت امور اضطراری  این کشور در حال بررسی این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز پیام تهدیدآمیزی در خصوص بمب‌گذاری در دادگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌های مسکو به مقامات این کشور ارسال شده بود که مشخص شد این تهدیدات کاملا کذب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بمب گذاری در روسیه حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟

حمله تلافی جویانه روز شنبه ایران به اسرائیل نه تنها برای منطقه غرب آسیا، بلکه برای جنگ روسیه در اوکراین نیز بد است، زیرا در اثر تشدید تنش و جنگ بین ایران و اسراییل، ممکن است خطوط گسل جدیدی بین مسکو و تهران نیز ظاهر شود.

به گزارش عصرایران، "میشل گریسه" محقق ارشد در اندیشکده آمریکایی "رَند" با انتشار مقاله ای در نشریه آمریکایی" نشنال اینترست" تشریح کرده که چگونه یک درگیری گسترده در "خاورمیانه" می تواند منافع روسیه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

این مقاله 2 روز پیش از حمله تلافی جویانه ایران به اهدافی نظامی در عمق سرزمین های تحت کنترل اسراییل، نگارش شده است.

گریسه نوشت: " اگرچه اغلب گفته می شود که مسکو از هرج‌ومرج در خاورمیانه سود می‌برد – چون توجه غرب و منابع کشورهای غربی را از اوکراین منحرف می‌کند - اما اگر درگیری اسراییل و حماس به یک جنگ گسترده‌تر منطقه ای تبدیل شود، روسیه نیز ضرر زیادی خواهد کرد.

روسیه سال هاست که خود را به عنوان یک بازیگر نظامی و دیپلماتیک در خاورمیانه معرفی کرده است.

مسکو از بی ثباتی در سوریه و لیبی استفاده کرده است تا خود را به عنوان یک ضامن امنیت منطقه ای تثبیت کند، اما تشدید درگیری در خاورمیانه همان تاثیر را نخواهد داشت.

از نظر این تحلیلگر آمریکایی، عدم تمایل مسکو به تشدید تنش در خاورمیانه تا حدی به دلیل مشغولیت مسکو به جنگ خود در اوکراین است. مشارکت روسیه با ایران نیز در 2 سال گذشته عمیق‌تر شده است، زیرا اقتصاد روسیه به شدت تحریم شده است.

ایران اکنون یک تامین کننده مهم نظامی برای روسیه است. یک "ناوگان ارواح" ایرانی نیز از زمان شروع جنگ در اوکراین نفت روسیه را در سراسر جهان حمل می کند و درآمد نفتی مسکو را جاری نگه می دارد. (و ایران نیز پورسانت خود را از فروش نفت روسیه به دست می آورد.)

اما اگر ایران درگیر یک جنگ گسترده‌تر شود، نمی‌تواند به همان میزان از روسیه حمایت کند.

یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر، به‌ویژه اگر شامل درگیری مستقیم بین اسراییل و ایران باشد، توانایی ایران را برای ادامه تامین نظامی روسیه محدود می‌کند و از سوی دیگر با وجودی که روسیه ظرفیت محدودی برای ارایه کمک های نظامی به ایران در جنگ به دلیل مشغولیت خود در جنگ اوکراین دارد، تهران ممکن است تقاضای حمایت نظامی بیشتری از مسکو پیدا کند. 

کشورهای  "گروه هفت" (هفت کشور صنعتی جهان) در حال بررسی تحریم‌های بیشتری علیه ایران پس از حمله تلافی جویانه این کشور به اسراییل هستند که ممکن است به روسیه نیز سرایت کند.

"اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: "ما در همکاری نزدیک با شرکای خود، به ویژه در مورد برنامه‌های پهپادی و موشکی، وضع تحریم‌های بیشتری علیه ایران را بررسی خواهیم کرد."

درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه همچنین می‌تواند نفوذ چین در منطقه را در برابر نفوذ مسکو افزایش دهد. 

با وجود اینکه روسیه در 2 سال گذشته درگیر جنگ در اوکراین است، ولادیمیر پوتین همچنان توانسته خود را به عنوان یک دلال قدرت بالقوه در خاورمیانه در بحبوحه جنگ اسراییل و حماس قرار دهد.

اما طرح پوتین ممکن است در صورت سرایت جنگ به کل منطقه، از حیز انتفاع ساقط شود، زیرا پکن نیز در تلاش است تا نقش یک بازیگر صلح‌جو را بازی کند.

روسیه به ویژه نسبت به تلاش های چین برای تجاوز به عرصه نفوذ خود در خاورمیانه حساس خواهد بود.

این به ویژه از زمانی که پکن در مارس سال گذشته موفق شد با میانجیگری بین عربستان سعودی و ایران، روابط این دو کشور را عادی کند، برای مسکو حساسیت برانگیز بوده است. 

از آنجایی که اقتصاد روسیه که به شدت تحریم شده است، تا حدود زیادی به چین متکی است، اگر مسکو نتواند به نفوذ جهانی که هنوز دارد وابسته باشد، حتی بیشتر در معرض دست اندازی پکن به عرصه های نفوذش قرار خواهد گرفت. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در روز یکشنبه نسبت به آنچه که "تنش خطرناک دیگر" در منطقه خواند، "نگرانی شدید" ابراز کرد.

وزارت خارجه روسیه با فراخواندن طرفین به خویشتنداری گفت که از کشورهای منطقه انتظار دارد "مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند."

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران