Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-16@08:22:09 GMT

رشد ۶۴ درصدی فروش پتروشیمی جم در ۸ ماه امسال

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۲۵۲

رشد ۶۴ درصدی فروش پتروشیمی جم در ۸ ماه امسال

بررسی‌های تحلیلی نشان می‌دهد شرکت پتروشیمی جم از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه، فروشی بالغ بر۹۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال داشته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشدی ۶۴ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس آمارها، مقدار فروش شرکت پتروشیمی جم در آبان‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدار وزنی فروش محصولات نیز نشان می‌دهد این شرکت بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۳۷ تن اتیلن و ۲۶ هزار و ۹۷۵ تن پروپیلن در آبان‌ماه به فروش رسانده است. پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک نیز مقادیر فروش نزدیک به یکدیگر را به ثبت رسانده‌اند که به ترتیب برابر با ۲۱ هزار و ۱۴۲ و ۲۰ هزار و ۵۲۳ تن است.

براساس این گزارش، فروش بنزین پیرولیز جم، هزار و ۲۳ تن بیش از مقدار تولیدشده در آبان‌ماه بوده و همین افزایش فروش بر تولید، برای نفت کوره نیز اتفاق افتاده است. این پتروشیمی با وجود تولید نشدن بوتن در آبان‌ماه، توانسته ۶۵۳ تن از این محصول را از محل ذخایر شرکت به فروش برساند.

پلی‌اتیلن سنگین، دیگر محصول این پتروشیمی، با نرخ فروش ۹۹.۵ میلیون ریال به ازای هر تن، توانسته مبلغ فروش خود را به ۲۱۰۳میلیارد ریال برساند و نخستین محصول پرفروش این پتروشیمی پس از اتیلن از نظر ریالی نام بگیرد. پلی‌اتیلن سبک نیز با نرخ فروش تقریبی ۸۹.۶ میلیون ریال به ازای هر تن توانسته به رقم فروش ۱۸۴۰ میلیارد ریال برسد. در مجموع شرکت توانسته در آبان‌ماه فروشی بالغ بر ۱۰۵۷۰ میلیارد ریال داشته باشد. ‌

شرکت پتروشیمی جم توانسته فروش محصولات خود را از ابتدای سال تاکنون با رشدی ۹۲ درصدی همراه کند. براساس این گزارش، پلی‌پروپیلن جم در آبان‌ماه بالغ بر ۲۵ هزار و ۱۲۳ تن پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی پالت تولید کرده که این رقم برای پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی جامبوبگ برابر با یکهزار و ۶۶۲ تن است.

در طرف فروش نیز شرکت مقدار ۱۷ هزار و ۱۷۲ تن پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی پالت به فروش رسانده است، همچنین نرخ فروش آن ۱۰۳ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۱۹ ریال به ازای هر تن بوده و در مجموع موجب فروشی بالغ بر ۱۷۹۹ میلیارد ریال شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: پتروشیمی جم پلی اتیلن سنگین پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   روابط عمومی شرکت پتروشمی ارومیه اعلام کرد  در این برنامه که در قالب راهیان پیشرفت نورانی سمپاد و با هدف آشنایی دانش آموزان با واحدهای تولیدی و صنعتی انجام پذیرفت، دانش آموزان دوره دوم ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و فنی این شرکت، از نزدیک شاهد تولید بودند.

در طول این مراسم اطلاعات مربوط به واحدهای شرکت، محصولات و تولیدات متنوع و دستاورد‌ها و فعالیت‌های صنعت پتروشیمی به بازدیدکنندگان ارائه و همچنین به سوالات آنها در خصوص مشاغل و فعالیت‌های مربوطه پاسخ گفته شد.

شرکت پتروشیمی ارومیه در راستای تحقق اهداف مسئولیت‌های اجتماعی خود به مسائل مربوط به آموزش و پرورش و حوزه دانش‌آموزی توجه ویژه‌ای داشته و اقدامات موثر و پویایی را در این حوزه انجام داده است.

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت شغلی ۲۳۳ نفر از خانواده ایثارگران در پتروشیمی پردیس
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد
  • افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
  •   چنبره مؤسسات فرهنگی و دلالان غیربومی بر پول‌های نفت