Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به اهل‌بیت نیست؛ بلکه کمک به خودمان است، گفت: خیال نکنیم با این اقدام خود به اهل‌بیت کمک کرده و خدای‌ناکرده بر سر آن‌ها منت بگذاریم؛ بلکه به خودمان کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت در این زمینه، اظهار کرد: ما هرچه داریم از اهل‌بیت است؛ ازاین‌رو باید همه همت‌های خود را به کار بگیریم تا حرمت اهل‌بیت به‌صورت بر فراز و برجسته در جامعه دینی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خداوند در آیه ۲۲ سوره حج می‌فرماید: «وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوب» و تأکید می‌کند هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دل‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه حرم‌های اهل‌بیت درواقع علم‌های اسلام هستند، خاطرنشان کرد: این علم‌ها هرچه برافراشته‌تر باشند امت اسلامی عزیزتر است؛ به همین دلیل باید این علم‌ها همیشه به اهتزاز درآمده و دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که حضور و نقش اهل‌بیت در گسترش معنویت و اخلاق و انسانیت در جامعه محسوس است حرم‌ها و عتبات عالیات است؛ ازاین‌رو باید این مکان‌ها را به‌عنوان مکان‌های انسانی سازی و جامعه سازی بشناسیم.

یعقوبی اضافه کرد: کسانی که هزینه کرده و به زیارت می‌روند می‌خواهند خود را اصلاح‌کرده و نقطه عطفی در زندگی آن‌ها ایجاد شود؛ به همین دلیل اصل این مسئله تماماً نور است.

وی بابیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به اهل‌بیت نیست؛ بلکه کمک به خودمان است، اظهار کرد: خیال نکنیم با این اقدام خود به اهل‌بیت کمک کرده و خدای‌ناکرده بر سر آن‌ها منت بگذاریم؛ بلکه به خودمان کمک کرده‌ایم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه با کمک به بازسازی عتبات عالیات تقوا در جامعه تقویت‌شده و کارهای خوب فرهنگ‌سازی می‌شود، افزود: اینکه می‌گوییم به امام حسین (ع) کمک می‌کنیم تعبیر نارسایی است؛ زیرا وقتی به بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنیم درواقع این کمک به خود ما سرریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به کمال معنوی و انسانی ما است، اضافه کرد: یکی از راه‌های رشد و تربیت در اسلام این است که به محضر بزرگان معصوم خود برویم و ما وقتی به زیارت می‌رویم یا به حرم کمک می‌کنیم در حقیقت از ائمه خواهش می‌کنیم دست ما را گرفته و در این راه طولانی ما را با خود ببرند.

کمک به بازسازی عتبات عالیات جامعه را بیمه اهل‌بیت می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تقوا یعنی برای اعتلای خود کار کنیم؛ اما در این راستا کمک‌کار هم لازم داریم؛ یعنی باید وسایلی که می‌توانند ما را به خدا نزدیک‌تر کنند را هم پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید بدانند کمک به عتبات عالیات درواقع کمک به سرنوشت معنوی و عاقبت‌به‌خیری خود ما است، اظهار کرد: ما با کمک به بازسازی عتبات عالیات خود را بیمه اهل‌بیت می‌کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید این نگاه در جامعه اصلاح شود تا نگاه رایج ما این باشد که کمک به بازسازی عتبات عالیات به معنای کمک به سعادت و عاقبت‌به‌خیری و برکت زندگی خود ما است.

وی در ادامه با اشاره به نفس کمک کردن و گام نهادن در این زمینه، اضافه کرد: در کمک کردن نگوییم این کم است؛ زیرا کمک کم و قدم کوچک هم نزد خداوند بسیار بزرگ است.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه باید برای بازسازی عتبات عالیات کمک مشارکتی داشته باشیم و کسی نگوید من وسعم نمی‌رسد، ادامه داد: حتماً لازم نیست مبلغ درشتی مشارکت کنیم؛ چراکه کمک‌های خرد هم از دوربین الهی مخفی نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اگر با این نگاه وارد عرصه کمک به عتبات عالیات شویم و این فرهنگ به‌عنوان گفتمان معنوی دیده شود برکات زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این راستا فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار مهم است، گفت: انتظار می‌رود صداوسیما برنامه ویژه‌ای برای عتبات عالیات در نظر بگیرد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که بتوانیم درزمینهٔ تبلیغات در رسانه‌ها و فضای مجازی کاری کارستان انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عتبات عالیات مشارکت بازسازی عتبات نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه آقایان سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک