Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@00:58:50 GMT

سیاست دولت چین، تسهیل واردات است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۳۱۴

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با اشاره به اینکه سیاست دولت چین، تسهیل واردات به این کشور است، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات صادرکنندگان ایرانی به این کشور حل شده است.

به گزارش مهر، مجیدرضا حریری امروز سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸ در همایش تجاری ایران و چین که از سوی اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین برگزار شد، گفت: دولت چین و در راس آن رئیس جمهور این کشور، معتقد به اقتصاد آزاد و آزادی اقتصادی است که در این میان، فرصت‌های مناسبی برای فعالان اقتصادی که با این کشور کار تجاری انجام می‌دهند، فراهم شده و سیاست ها بر تسهیل واردات به چین متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: در این میان، ایران نیز به صورت فعالانه در بازار چین وارد شده و هم اکنون، اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی، اقدام به تشکیل یک مرکز مطالعاتی نموده تا از طریق آن بتوان، توسعه صادرات به چین را شاهد بود.

وی تصریح کرد: طی ماههای گذشته، مشکلات مرتبط با روابط تجاری ایران و چین حل شده و برقراری ارتباطات تجاری آسانتر شده است، این در حالی است که تلاش داریم تا بخش‌های اقتصادی دو کشور را به هم نزدیک تر نماییم.

حریری ادامه داد: در شرایط تحریم برقراری ارتباطات تجاری و مالی بانکی بین دو کشور به شکل مناسبی پیش نمی‌رود اما از گذشته وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: در این رابطه برخی اقدامات اجرایی نیز صورت گرفته در سایه آن، شاهد جهش رشد صادراتی در حوزه فرش به چین خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی اتاق بازرگانی ایران و چین انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهوری ایران بامداد امروز دوشنبه؛ ایران را به مقصد پاکستان ترک کردند. تو قبل از سفر تصریح کرد:«کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.» درباره اهمیت این سفر ریاست جمهوری ایران به پاکستان و بررسی برخی از مسائل مربوط به روابط این دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل پاکستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

فرصت خوب هم‌مرزی ایران و پاکستان

ملازهی در ابتدا گفت: هم‌مرزی ایران و پاکستان فرصت‌های خوب و ارزنده‌ای را در اختیار دو کشور قرار داده است. همانطور که آقای رئیسی اشاره داشتند هدف‌گیری 10 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و پاکستان انجام شده است و این تجارت می‌تواند در دو شکل پیگیری شود.

تأمین کالاهای تحریمی از سوی پاکستان

وی افزود: اولین نوع آن مربوط به مناطق مرزی بین دو کشور است، مثل سراوان، میرجاوه و... که به دلیل داشتن ظرفیت گمرکی فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی هستند. نوع دوم این سیاست‌گذری تجاری می‌تواند از آن لحاظ باشد که ایران کالاها و لوازم مورد نیاز خود را که در تهیه‌اش با چالش تحریم روبه‌رو است از طریق پاکستان و واردات از آن کشور تأمین نمیاد.

پیرمحمد ملازهی گفت: همچنین گفتنی است که خط لوله ایران به پاکستان چندسالی بود به دلیل مخالفت آمریکایی‌ها معطل ماند؛ به نظر می‌رسد با موافقت آمریکا پاکستان می‌تواند این خط لوله گازی را به کشور خود بکشدو ضمن اینکه چینی‌ها برای تکمیل این پروژه مشتاق هستند و می‌توانند از این جهت منافعی را کسب کنند.

این کارشناس مسائل پاکستان ادامه داد: همچنین باید اشاره کرد سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان در رفع برخی شبهات مبنی بر درگیری‌های موشکی ایران و پاکستان در برخی مناطق مرزی بسیار اثرگذار و مثبت است. اما در همین حال باید در نظر داشت که در کشور پاکستان، سیاست خارجی را نه حزب سیاسی در دولت، بلکه ارتش و اداره اطلاعات تعیین می‌کند.

کد خبر 846412 برچسب‌ها ایران و پاکستان پاکستان

دیگر خبرها

  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست