Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند سردار شهید محمد دهقانی گفت: کشمیر سال‌هاست که در مظلومیت مانده است. بحث امروز ما مسئله آزادی‌خواهی است. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرضیه دهقانی، فرزند سردار شهید محمد دهقانی و از فعالان فرهنگی در زمینه حمایت از کشمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اهل بندرعباس است و پدرش در منطقه عملیاتی شلمچه، در عملیات کربلای 5 و روز 14 اسفند ماه سال 1365 به شهادت رسید. دهقانی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی پدر شهیدش گفت: سال دوم دبستان بودم که پدرم به شهادت رسید، به همین دلیل خاطرات کمرنگی از ایشان در ذهن دارم. به نظرم مهمتر از خاطرات به جامانده از شهدا، این است که الآن بتوانیم راه پدرانمان را ادامه دهیم. زمانی پدرانمان به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفتند و الان ما باید به فرمان امام خامنه‌ای لبیک بگوییم.

وی افزود: ما بچه‌های بندرعباس به خاطر اینکه به لحاظ فرهنگی با هند و پاکستان و کشمیر نزدیک هستیم، توانستیم با بچه‌های کشمیری در مسیر کربلا آشنا شویم. آشنایی با آنها این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانیم از مظلومیت مردم کشمیر بگوییم. تا الان سعی کرده‌ایم زمینه‌سازی کنیم و قدم‌های بزرگی را برای فعالیت‌های آینده برداریم.

دهقانی با اشاره به حمایت از مردم کشمیر گفت: من کار مستند و فیلم انجام می‌دهم. یکی از ملت‌های مظلوم جهان، مردم کشمیر هستند. حضرت امام خمینی(ره) قبل از قیامشان که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، درباره مردم کشمیر و فلسطین صحبت کردند. مسئله فلسطین در افکار عمومی به خوبی جای گرفت، اما کشمیر در همان مظلومیت خودش ماند. حتی من که کار پژوهشی می‌کنم، گاهی می‌بینم اطلاعاتم در این زمینه خیلی کم است؛ این موضوع درباره مسئولان نیز صدق می‌کند.

او از نحوه آشنایی‌اش با مردم کشمیر و پاکستان توضیح داد و اضافه کرد: یکی از نکاتی که برای من جالب بود، آمدن مردم هند، پاکستان و کشمیر برای زیارت به حرم امام رضا(ع) بود که بعد از آن، راهی کربلا می‌‌شوند و دوباره به کشورشان باز می‌گردند. با وجود اینکه پایگاه وهابیون داخل پاکستان است و فضای امنیتی سختی برای شیعیان ایجاد شده، اما باز هم این افراد با تمام شرایط سختی که وجود دارد، با عشق به زیارت امام رضا(ع) و عتبات عالیات می‌روند و برمی‌گردند.

ماجرای ازدواج خانواده شهدای عراقی و سوری/ هر فردی علیه آمریکا و اسرائیل شهید بدهد، عضو جبهه مقاومت استفرزند چمرانِ پاکستان: شهدا، شخصیت‌های جهانی برای شکست استکبارند + فیلم

فرزند شهید دهقانی در ادامه تصریح کرد: کار من در زمینه زنان و کودکان است؛ به همین دلیل نوع پوشش و لباس آنها من را جذب کرد. آن‌ها کسانی هستند که در هر شرایطی پوشش و اصالتشان را حفظ می‌کنند. وقتی به این افراد نزدیک شدم، به موضوعات جالبی برخوردم که برایم جذاب بود و باعث شد نگاهم تغییر کند. من اصلاً نمی‌دانستم که کشمیر یک کشور مستقل بوده است، اما با نزدیکی به کشمیری‌ها اطلاعات زیادی کسب کردم.

وی در پایان گفت: الان می‌بایست ما به طور گسترده در چند بخش کار کنیم و یکی از مسائلی که نیاز به کار فرهنگی بسیار دارد، طرح مظلومیت مردم کشمیر است. باید روی هدفمان تمرکز کنیم. بحث امروز ما مسئله آزادی‌خواهی است. فرقی نمی‌کند که کجا باشد؛ لبنان، سوریه، پاکستان، کشمیر، هند و ... همه در این مسئله آزادی‌خواهی نقش دارند. مهم این است که ما بتوانیم به کمک مظلومین بشتابیم.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس شهدای جهان اسلام جبهه مقاومت اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس شهدای جهان اسلام جبهه مقاومت اسلامی شهدای دفاع مقدس شهدای جهان اسلام جبهه مقاومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • بزرگترین باغ گل لاله آسیا در کشمیر هند
  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • وصف مظلومیت کریم اهل بیت(ع)