Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:42:19 GMT

بارش نخستین برف پاییزی بوکان را سفیدپوش کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۴۶۱

بارش نخستین برف پاییزی بوکان را سفیدپوش کرد

رییس اداره هواشناسی بوکان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان بارش برف در این شهرستان در داخل شهر ۲ و در ارتفاعات به هفت سانتی متر رسیده‌است.

 اسماعیل کامیاب نسب با بیان اینکه این سامانه امروز و فردا در منطقه حاکم خواهد بود افزود: با استقرار این سامانه در برخی مواقع شاهد بارش‌ها به صورت برف و در برخی مواقع نیز به صورت باران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه از اواخر روز چهارشنبه شاهد کاهش چند درجه ای دمای هوا در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در روز جمعه نیز با ورود سامانه جدیدی به استان شاهد بارش مجدد برف و باران در این شهرستان باشیم.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته دمای هواین بوکان بین منفی یک درجه و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان نیز گفت: در سال زراعی جاری به طور میانگین ۴۷ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است که در مقایسه با میانگین مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد و در مقایسه با بلندمدت ۴۸ درصد کاهش یافته است.

بارش برف اگر چه تردد در سطح شهر و مسیرهای برون شهری و درون شهری بوکان را با مشکل مواجه کرده، ولی باعث خوشحالی کشاورزان و روستائیان شده‌است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۸۲ کیلومتری مرکز استان واقع شده‌است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان غربی بارش برف هواشناسی بارش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آخر هفته جاری هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۰ درجه،‌ خرمدره پنج و ۲۰ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۵ درجه، قیدار چهار و ۱۸ درجه، سلطانیه یک و ۱۹ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد