Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور«جوان ایرانی»، انتشار فراخوان مسابقه سراسری جایزه سال طراحی استیکر و برپایی دومین رویداد پترنیتکچر، برخی اخبار امروز حوزه هنرهای تجسمی است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی»؛ برگزیده و منتخب آثار دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور ایرانی، عصر دیروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در «نگارخانه ابوالفضل عالی» حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبائی مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود ضامنی معاون فرهنگی و هنری امور استانهای حوزه هنری در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه دیدگاه نسبت به جوان در کشور عموما برگرفته از مشکلات و مسائل جوانان بود، گفت:  به نظرم وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های مشابه دیگر به زاویه نگاه و نوع نگاهی است که همکاران ما در حوزه هنری خراسان شمالی داشتند و هنرمندان کشور مشارکت خیلی خوبی در این خصوص داشتند و در این نمایشگاه فقط منتخبی از آثار جشنواره به نمایش درآمد و به طور طبیعی همه آثار امکان نمایش نداشتند.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» تا ۲۵ آذرماه در نگارخانه «ابوالفضل عالی» حوزه هنری دایر و میزبان هنردوستان است.

 

 

*  فراخوان مسابقه سراسری جایزه سال طراحی استیکر

شبکه اجتماعی «آیگپ» با هدف تولید استیکرهای بومی- ایرانی برای استفاده در فضای مجازی،  فراخوان مسابقه سراسری جایزه سال طراحی استیکر را با موضوعات خنده، گریه، دوست داشتن، عصبانیت و لایک منتشر کرد.

هر شرکت کننده در ابتدا باید یک کاراکتر اصلی در قالب موضوعات پنجگانه طراحی (جمعا ۵ استیکر) طراحی و به یارانامه st98@igap.net ارسال کند.

اعضای هیات داوران این مسابقه بهرام عظیمی، علی رادمند و سیدمسعود شجاعی طباطبایی هستند و به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. 

در مرحله دوم، به رتبه اول مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، رتبه دوم ۱۰۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر و رتبه سوم جایزه ۷۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار در مرحله اول ۳۰ آذرماه است. داوری نهایی ۲۳ دی ماه همزمان با روز جهانی استیکر برگزار و مراسم اختتامیه ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

 

 

 

* دومین رویداد پترنیتکچر در فرهنگسرای نیاوران
دومین رویداد پترنیتکچر کاربرد پترن در محیط‎های انسان ساخت، ۲۲ آذر ماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران گشایش می‎یابد.
 در این رویداد حدود ۳۰ هنرمند، معمار و طراح در گرایش‎های گوناگون در بخش نمایشگاه و نیز کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در تلاشند تا به کاوش گستره‌های پنهان و قابلیت‎های مفهوم پترن بپردازند. 
همچنین در طی برپایی نمایشگاه برنامه‎های جانبی رویداد، با رویکرد گسترش و آشنایی با مفاهیم و تکنیک‎های طراحی پترن، سه کارگاه آموزشی و چهار نشست‌ تدارک دیده شده است:
پرفورمنس آرت، دیدار با مهان: بابک نکوئی، جمعه ۲۲ آذر ماه ساعت ۱۷
کارگاه یکم، گره چینی، به مثابه دستور زبان بصری در ایران : باوند بهپور – مونا طیبیان، دوشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۴ تا ۱۸
کارگاه دوم، آموزش مبانی گره چینی: علیرضا سرودلیر، سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ آذر ۱۰ تا ۱۷
کارگاه سوم، تولید الگوریتمیک پترن‎های هندسی و طبیعی با افزونه پاراکیت: گروه پاراژن، پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۰ تا ۱۷
نشست یکم، متدولوژی Jay Bonner  در کاربرد چندضلعی ها برای توسعه گره چینی – علیرضا سرودلیر، چهار شنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۷:۳۰
نشست دوم، الگوهای میان بعدی برای حل مسایل طراحی: مهراد مه نیا، پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۷:۳۰
نشست سوم، هندسه ی پنهان: رها اشرفی، پنج شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۹
نشست چهارم، پانل گفتگو با حضور میرمولا ثریا و فرهاد فزونی و با میزبانی آوا مشکاتیان، جمعه ۲۹ آذر ساعت ۱۷

* دومین هفته دیزاین تهران در برج آزادی برگزار خواهد شد
 دومین هفته دیزاین تهران با همت کمپین «من طراحم» و انجمن‌های صنفی فعال در حوزه دیزاین از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ در مجموعه برج آزادی تهران برگزار خواهد شد. این رویداد که با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان صنعتی، جامعه مهندسان معمار، انجمن صنفی طراحان لباس و پارچه، و انجمن طراحی گرافیک متحرک برگزار می‌شود، شامل برنامه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه آثار شاخص دیزاین، نشست‌های آموزشی، و مجموعه دورهمی‌های شب طراحان است. در پایان این هفته نیز پنجمین همایش پویش #من_طراحم با حضور طراحان موفق و پیشکسوتان طراحی با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات دیزاین و بحث درباره دغدغه‌های شغلی طراحان برگزار می‌شود.

به گفته حامد بیدی موسس کمپین من طراحم، نخستین هفته دیزاین تهران در سال ۱۳۹۱ به همت اساتید و فعالان رشته طراحی صنعتی در دانشگاه هنر برگزار شده بود و پس از آن متاسفانه این رویداد ادامه نیافته است.

نمایشگاه هفته دیزاین تهران جمعه، ۲۲ آذر در برج آزادی تهران افتتاح خواهد شد و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. در طول این هفته نشست‌های آموزشی مختلفی برای طراحان با عناوین قراردادهای دیزاین و نکات حقوقی، مهارت‌های فریلنسینگ، تحصیل در رشته‌های دیزاین در دانشگاه‌های خارج از کشور، کسب درآمد ارزی با دیزاین، و پرسونال برندینگ و مهارت‌های ارائه برگزار خواهد شد. همچنین طی ۵ شب، دورهمی‌هایی تحت عنوان شب طراحان ویژه طراحان گرافیک، معماران، طراحان صنعتی، طراحان وب و موبایل، و طراحان مد و جواهرات با هدف شبکه‌سازی میان طراحان در کافه رستوران برج آزادی برگزار می‌شود.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای کمپین #من_طراحم و هفته دیزاین تهران می‌توانند به نشانیevent.mantaraham.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه کاریکاتور جوان ایرانی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد

معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:

کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲

پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است

محورهای همایش:

«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:

پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:

https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:

قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان